بازسازی خانه های روستایی زلزله‌زده خواف

بازسازی خانه های روستایی زلزله‌زده خواف
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۶۵ واحد مسکونی روستایی در منطقه متاثر از زلزله اخیر در شهرستان خواف با تسهیلات و کمکهای بلاعوض دولت بازسازی می‌شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، حجتعلی شایانفر افزود: تعداد واحدهای مسکونی که در نتیجه زلزله اخیر در خواف دچار خسارت شده و نیاز به بازسازی فوری داشتند کمتر از ۱۰ واحد بود اما با هدف افزایش ضریب ایمنی و دوام خانه‌های روستایی، بازسازی تعداد بیشتری از خانه‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سیاست دولت افزایش میزان پایداری و دوام خانه‌های روستایی در برابر مخاطرات طبیعی است که این مهم را از طریق طرحهای مختلف و با ارایه کمکهای تسهیلاتی و بلاعوض به روستاییان دنبال می‌کند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۷.۵۹ دقیقه ۱۲ دی ماه کنونی بخش سنگان در جنوب استان خراسان رضوی و در محدوده مرزی استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

کانون مرکزی این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف در جنوب استان خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی‌آباد در شمال استان خراسان جنوبی ثبت شد و در شهرستانهای اطراف و هرات کشور افغانستان هم احساس شد.

این زمین‌لرزه به برخی واحدهای مسکونی و نیز اماکن نگهداری دام در هشت روستای بخش سنگان شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی خساراتی وارد کرد.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد منازل مسکونی روستایی در خراسان رضوی ۴۸۶ هزار و ۳۶۸ واحد است که ۷۱ درصدشان غیرمقاوم تشخیص داده شده اند. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفری خراسان رضوی در دو هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman