نکات کلیدی برای خرید درب فلزی

نکات کلیدی برای خرید درب فلزی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

لطفا زیبایی و کیفیت را فدای یکدیگر نکنید! خیلی از خریداران با توجه به مشاوره اشتباه فروشندگان تصور می‌کنند درب هایی که رنگ‌های به شدت زیبا و خیره کننده دارند، از کیفیت و ماندگاری پایینی برخوردارند.
به گزارش اخبار ساختمان، اولین چیزی که در زمان مشاهده یک ساختمان بزرگ باعث جلب توجه شما می‌شود، کدام بخش آن است؟ مطمئنا از نمای دور و فاصله چند صد متری، جواب درب فلزی ساختمان نیست. اما در مقابل، اگر قصد ورود به یک شرکت، مجموعه و اصلا منزل مسکونی داخل ساختمان را داشته باشید، این بار چه چیزی توجه‌تان را جلب می‌کند؟ احتمالا اول از همه درب فلزی یا درب ورودی ساختمان. (از هر نوعی که باشد)

در هر حال، در کنار نمای ساختمان، نورپردازی، شیشه و... باید همیشه به اهمیت درب پارکینگ، ورودی و فلزی ساختمان در زیبایی آن توجه داشته باشیم. با اشراف به همین موضوع، قصد داریم در یک مقاله کوتاه اما پربار، مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید درب از آنها اطلاع داشته باشید را برای‌تان توضیح دهیم.

خرید درب فلزی؛ نکات مهم برای خرید درب ورودی

سعی کردیم این مقاله را به 3 قسمت تقسیم کرده و در هر بخش به نکاتی بپردازیم. در ادامه به 3 موضوع:

_ زیبایی در خرید درب فلزی
_ امنیت
_ و ماندگاری

با نکات مهمی روبرو می‌شوید:

1_ جزئیات مهم در خرید درب فلزی با رویکرد زیبایی

اگر تا به‌حال سابقه خرید درب ورودی ساختمان برای مجموعه خودتان را داشته باشید، احتمالا با این مشکل روبرو شده‌اید: بعد از انتخاب درب و حمل و نقل آن به محل بنا، متوجه شده‌اید که محصول خریداری شده زیبایی مورد انتظار را ندارد. مشکل اصلی این است که شما در زمان خرید در فلزی، صرفا به زیبایی خود آن دقت می‌کنید، در جایی که باید در نظر داشته باشید نقش و رنگ آن با محیط اطراف درب نیز هماهنگی لازم را داشته باشد.

اگر نمای سنگ اطراف درب سفید است، رنگ متناسب با آن خریداری شود و اگر نمای ساده‌‌ای مثل آجر کار شده، بهتر است درب فلزی خریداری شده هم رگه‌هایی از رنگ متناسب با رنگِ نمای آجری را در خود داشته باشد.

نکته مهم دیگر، موضوع سِت کردن رنگ درب است. دقیقا مثل زمانی که قصد ست کردن چند لباس را با یکدیگر دارید، باید به تمامی رنگ‌ها و طرح های به کار رفته در درب ورودی ساختمان دقت کرده و مطمئن شوید که این رنگ و طرح ها می‌تواند با دیوار، هارمونی نمای کلی ساختمان و... سِت شوند. همینطور یادتان باشد زیبایی درب ساختمان صرفا نباید از بیرون مشاهده شود. انتخاب حرفه‌ای، انتخاب دربی است که از داخل مجموعه هم به خوبی قابلیت زیبایی خودش را حفظ کند.

زیبایی و کیفیت را فدای همدیگر نکنید

قبل از اینکه سراغ دیگر نکات مهم برای خرید درب فلزی یا درب پارکینگ برویم، باید به این نکته اشاره کنیم: لطفا زیبایی و کیفیت را فدای یکدیگر نکنید! خیلی از خریداران با توجه به مشاوره اشتباه فروشندگان تصور می‌کنند درب هایی که رنگ‌های به شدت زیبا و خیره کننده دارند، از کیفیت و ماندگاری پایینی برخوردارند. در مقابل برعکس این سناریو هم برای برخی دیگر از خریداران اتفاق می‌افتد. افرادی که فکر می‌کنند در زمان خرید درب صرفا باید به زیبایی توجه کنند و بدون توجه به کیفیتِ رنگ، ورق و متریال های بکار رفته آن، محصولی بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند.

بهترین انتخاب، خرید یک درب با کیفیت و زیبا است که از بهترین مواد اولیه، رنگ های مقاوم (پودری الکترواستاتیک) و برشکاری دقیق (لیزری) در ساخت آن استفاده شده باشد. بنابراین نه زیبایی و نه کیفیت را فدای یکدیگر نکنید. اگر هنوز نتوانسته‌اید مجموعه‌ای را پیدا کنید که مشاوران فروش آن پیشنهاد های مناسب این‌چنینی در اختیارتان قرار دهند، حتما به وب سایت پایون برای خرید درب فلزی و درب پارکینگ مراجعه کنید. این سایت آرشیو آنلاینی از انواع مدل درب های با کیفیت و زیبا را در اختیار شما می‌گذارد.

2_ نکات مهم خرید درب پارکینگ؛ امنیت

یکی از نکات مهم خرید درب فلزی و پارکینگ، موضوع امنیت است که به ندرت توسط خریداران مورد توجه قرار می‌گیرد. یک درب فلزی باکیفیت باید در بهترین نقطه از امنیت قرار گرفته باشد. اما چطور امنیت آن را بررسی کنیم؟ اولین راهکار، بررسی دستگیره و قفل در است.

قفل در: زمان خرید درب فلزی به دقت قفل درب، زبانه، دستگیره و این جزئیات ریز را بررسی کنید. اگر امنیت مجموعه برای شما اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم سراغ خرید درب هایی بروید که از سیستم‌های پیشرفته ضد سرقت برخوردارند و می‌توانند در این زمینه خیال شما را راحت کنند.

لولا: موضوع بعدی مورد توجه در امنیت در فلزی، چه محصول مورد نظر درب حیاط ساده باشد و چه درب ساختمان ویلایی و اداری و... کیفیت لولاها است. احتمالا خودتان خبر دارید که یکی از شیوه‌های نوین سرقت درب ها، مخصوصا در خانه‌های ویلایی و باغ و... بریدن لولای آن است. با توجه به همین موضوع، لولای درب ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که علاوه بر قدرت تحمل وزنِ در، توانایی بالایی در مقابل ضربه و برش داشته باشند.

جنس ورقه: شاید مشاهده کرده باشید که زمان فشار دادن درب بزرگ یک ساختمان، ورقه‌های آهنی آن تا چند دقیقه در حالت لرزش و ویبره قرار می‌گیرند. یک درب با کیفیت از ورقه های آهنی و "بصورت یکپارچه" ساخته شده تا در صورت برخورد شیء، فشار و... بتواند استحکام بالایی از خودش نشان داده و سریعا مقاومت خود را از دست ندهد. مخصوصا در مکانهایی که درب فلزی ساختمانی که با ورقه های کم ضخامت ساخته شده باشد، خطرات زیادی به همراه خواهد داشت.

شیشه: بخش‌های اعظمی از ساختار نسل جدید درب های فلزی را قسمت‌های شیشه‌ای تشکیل می‌دهند. اگر محصول مورد نظر شما از این نوع درب بود، دقت کنید که شیشه استفاده شده در آن از نوع نشکن باشد. در غیر اینصورت امنیت کلی بنا با خطر روبرو می‌شود. (درب های فلزی مجموعه پایون از شیشه‌های کاملا نشکن ساخته شده‌اند)

3_ نکته آخر در خرید درب ورودی ساختمان؛ ماندگاری

یکی از عوامل مخرب برای انواع درب ورودی ساختمان، تغییرات آب و هوایی است. کشور ایران دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی در شهرهای مختلف است؛ از رطوبت نواحی شمال در حاشیه دریای خزر گرفته تا نواحی شرجی و گرم جنوب، شرایط مختلف اقلیمی هستند که بسیار واکنش پذیر تلقی می شوند. در این شرایط، مخرب ترین پدیده طبیعی شیمیایی یعنی خوردگی، سلامت درب های فلزی ساختمانی را به شدت تهدید می کند. فرسایش، ترک خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدگی و ساییدگی درب ها در قسمت های مختلف، سایر تغییراتی هستند که برای درب ورودی ساختمان اتفاق می افتد.

درب فلزی پایون با دانش و آگاهی به عوامل فوق و با استفاده از فناوری های نوین تولید درب فلزی، بهترین و مرغوب ترین درب های فلزی را به بازار ارائه کرده است. این درب ها در تمام شرایط اقلیمی قابل استفاده هستند و مشکلات رویارویی با عوامل مخرب مانند خوردگی یا زنگ زدگی را به دنبال ندارند.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman