معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد تاکید کرد:

لزوم تسریع جذب تسهیلات مسکن محرومان

لزوم تسریع جذب تسهیلات مسکن محرومان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد با اشاره به لزوم تسریع در روند جذب تسهیلات مرتبط با ساخت مسکن محرومین گفت: در این شهرستان تاکنون ۲۱۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، احمدرضا امینیان در نشست پیگیری ساخت مسکن محرومین شهرستان شهرکرد با هدف بررسی و پایش آخرین وضعیت این طرح تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تا ۵ روز دیگر پیگیری‌های لازم برای انعقاد قراردادهای این افراد را انجام دهد.

وی افزود: دهیاران روستاهای شهرستان شهرکرد به منظور جذب سریع‌تر اعتبارات باقی‌مانده مرتبط با طرح ساخت مسکن محرومین افراد واجد شرایط را شناسایی و تا یک هفته دیگر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی کنند.

امینیان تصریح کرد: در صورت سهل‌انگاری و کوتاهی در این زمینه به منظور جلوگیری از بازگشت اعتبارات، سهمیه به روستاهای دیگر منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: برای صدور پروانه، تشکیل پرونده تسهیلات و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل اقدام لازم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاران صورت می‌گیرد.

سهمیه شهرستان شهرکرد در طرح ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ واحد است.

در این طرح بانک‌های عامل موظفند ضمانت زنجیره‌ای برای پرداخت تسهیلات را از متقاضیان بپذیرند و با آنان همکاری داشته باشند.

احداث ۳۵۰ واحد مسکونی محرومان روستایی شهرستان شهرکرد از محل سهمیه ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی خواهد شد.

۳۱ مرداد سال‌جاری عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

از این تعداد ۳۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان شهرستان شهرکرد است که باید در مدت یک سال ساخته، بهره‌برداری و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

چهارمحال و بختیاری به حدود ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman