ساخت و ساز در بستر رودخانه ها، ممنوع

ساخت و ساز در بستر رودخانه ها، ممنوع
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

بخشدار مرکزی خرم‌دره گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها، علت اصلی خسارت سیل است.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی ثنایی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان خرم‌دره با اشاره به احداث برخی از اماکن و ابنیه‌ها در حریم مسیل‌ها، عنوان کرد: احداث اماکن ابنیه در حریم مسیل‌ها موجب به وجود آمدن مشکلات در روستاها به‌ویژه در مواقع بحرانی می‌شود، لذا احداث این اماکن در حرایم نیازمند شناسایی و مستلزم تخلیه و جابه‌جایی است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از عوامل اصلی بروز بحران سیل موضوع عدم توجه به بستر و حریم رودخانه‌ها است، ادامه داد: بارش‌های شدید و وقوع سیل در برخی نقاط کشور زنگ خطر رعایت حریم رودخانه را به صدا در آورد پس نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

بخشدار مرکزی خرم‌دره تاکید کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز نه تنها تلفات و خسارات وقوع سیل را افزایش می‌دهد، بلکه با ایجاد مانع بر سر راه آب سبب افزایش احتمال وقوع آن می‌شود.

وی بر لزوم رعایت اصول پدافند غیرعامل در روستاهای شهرستان تاکید کرد و گفت: باید اهتمام لازم برای پیگیری رعایت اصول پدافند غیرعامل در روستاها از طریق دهیاری‌ها وجود داشته باشد.

ثنایی با اشاره به احداث ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان، ادامه داد: این واحدها با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی احداث شده است.

این مسئول با اشاره به مقاومت کم برخی از مسکن‌های روستایی در مقابل حوادث طبیعی، ادامه داد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌ها در مواقع بحرانی شود مسکن‌های مقاوم است از این رو روستائیان باید تسهیلات مقاوم‌سازی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت دهیاران برای عمران و آبادانی روستاها بهره‌گیری شود، ادامه داد: دهیاران مجری سیاست‌های دولت در روستاها هستند از این رو باید از ظرفیت آن‌ها به ویژه در استفاده از پتانسیل‌های مردمی استفاده شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman