ریتم ناهمگون افزایش قیمت مسکن در شیراز

ریتم ناهمگون افزایش قیمت مسکن در شیراز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۲۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

مهاجرت افراد از استان‌های بد آب‌ و هوا به شیراز موجب ناهمگونی ریتم افزایش قیمت مسکن در این کلان‌شهر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهاجرت به شیراز، استان فارس داستان تازه‌ای نیست، از زمان جنگ تاکنون این هجرت ادامه دارد.

اگرچه عدم نظارت صحیح بر افزایش نرخ مسکن خود عامل مهمی در این نابسامانی و رنگارنگی قیمت‌هاست اما آنچه بسیار اهمیت دارد فعالیت بنگاه‌هایی بدون مجوز به‌ عنوان یک عنصر تعیین و افزایش قیمت است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در این مورد گفت: شهر شیراز در کنار خوزستان و برخی استان‌های بد آب‌ و هوا قرار دارد که باعث شده مردم شهرستان‌ها تمایل به مهاجرت در شیراز را داشته باشند و همین باعث تفاوت قیمت‌ها شده است.

محمدقاسم تابنده‌ماه ادامه داد: در مدت اخیر به علت آلودگی هوا در شهرهای مجاور و پاکی هوای شیراز مهاجرهای زیادی در شیراز ساکن شدند.

وی با ابراز نارضایتی از عدم نظارت بر تعیین قیمت املاک در شیراز افزود: هر مالکی می‌تواند ملک خود را به هر قیمتی که دوست دارد رهن و اجاره دهد و یا بفروشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز افزود: کار نظارت بر قیمت‌ها وظیفه اتحادیه نیست اگرچه ارگان‌های مربوطه نیز هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند.

تابنده‌ماه اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار املاک فعال در شیراز وجود دارد که در این میان حدود ۴۰۰ بنگاه بدون مجوز هستند.

وی تأکید کرد: بازرسان اتحادیه در حال بررسی و مهروموم واحدهای باید مجوز هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به نحوه ارائه شکایات مردمی در خصوص تخلف‌های احتمالی این حوزه افزود: شماره سامانه‌ای برای ثبت شکایت مردمی وجود ندارد و مردم می‌توانند برای ثبت شکایت از بنگاه به دفتر اتحادیه در خیابان باغ تخت مراجعه کنند ضمن این‌که اگر از خریدار و فروشنده یا مالک و مستأجر شکایت دارند باید به مرکز داوری در ابتدای خیابان پوستچی مراجعه کنند.

همشهری آنلاین

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،شیراز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman