کسی آنقدر پولدار نیست که خانه گران بخرد

کسی آنقدر پولدار نیست که خانه گران بخرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس است. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن باید پیگیری شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سهیلا جلودار زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: وصول مالیات یکی از راه­های تامین درآمد دولت­ها است اما امیدواریم در شرایط سخت اقتصادی کنونی که بخش­های تولیدی و حتی تجاری برای صادرات با مشکلات زیادی روبرو هستند، اخذ مالیات عاقلانه و عادلانه صورت بگیرد تا اساس کار این افراد بهم نریزد.

وی در مورد برخی معافیت­های مالیاتی تصریح کرد: در شرایطی که مردم کوچه و بازار با پرداخت سه هزار تومان بابت یک لیتر بنزین، سوپرمالیات می­پردازند، بنیادها و موسسات ثروتمندی وجود دارند که از مالیات معاف هستند.

نماینده مردم تهران در مورد وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس اظهار داشت: طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس است. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن باید فعال شوند.

جلودار زاده در خصوص اینکه چرا برخی مالکین آپارتمان را عرضه نمی­کنند گفت: در حال حاضر با این قیمت مسکن، خریداری وجود ندارد و کسی آنقدر پولدار نیست که مسکن گران بخرد.

عرضه کم است چون تقاضا هم کم است و همان میزان عرضه هم مشتری ندارد. علت اینکه مالکین، قیمت را هم کاهش نمی­دهند افزایش سود در بلند مدت است.

تابناک

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman