خطر بیخ گوش دو میلیون نفر تهرانی
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور معتقد است که وقوع زلزله در پایتخت زندگی ۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار میدهد.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل نجار در آئین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور در ساماندهی خدمات فوریت های پزشکی پایتخت افزود: این در حالی است که هشت میلیون نفر باقی مانده قطعا تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد و همه به سمت خودروها رفته و به خیابانها آمدند.
نجار ادامه داد: حالا تصور کنید ریزش ساختمان ها ناشی از زلزله را داشته باشیم و ترافیک نیز چاشنی آن شود که دیگر امداد رسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.
معاون وزیر کشور همچنین گفت که تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد.
وی ادامه داد: اخیرا با دستور رییس جمهوری با هوانیروز دیداری داشتیم و در خصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم.
نجار یکی دیگر از مشکلات مدیریت بحران را بحث امداد رسانی جاده ای عنوان کرد و گفت: امروز چندین سازمان در امداد جاده ای نقش آفرینی کرده و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می آیند اما مثلا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و خودرو می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعداد جان باخته به جا می ماند در حالی که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس های خود جان باختگان را جا به جا کنند.
وی تصریح کرد: باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.
نجار همچنین از شهردار تهران و رئیس سازمان اورژانس کشور تشکر کرد که با همدلی چنین پروژه ای را در جهت رسیدگی بهتر به افراد نیازمند درمان پیش بردند.
ترافیک تهران عامل اصلی نرسیدن خودرو های امدادی است
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به رغم آنکه سازمان های امدادی ما از حیث تجهیزات و نیروی انسانی در جایگاه خوبی قرار دارند اما ترافیک باعث می شود دیرتر به محل وقوع حوادث برسند.
زهرا صدر اعظم نوری گفت: حوادث پی در پی این روزها فوق العاده سختی است و امیدواریم خداوند خودش حافظ و پشتیبان ملت ایران باشد.
وی ادامه داد: خوشحالم از این منظر که شرایطی فراهم شده است که خدمات رسانی به مردم ساز و کار بهتری پیدا کرده و سریعتر می توان در بروز حوادث به مردم کمک کرد.
نوری افزود: همانطور که می دانید سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران یکی از قوی ترین سازمان های امدادرسان است از دو حیث نیروی انسانی و تجهیزات و در هنگام بروز حوادث سازمان آتش نشانی از اولین سازمانهایی است که می تواند خود را به صحنه برساند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر بزرگ تهران با تراکم جمعیت و با تردد زیاد خودرو و مشکلاتی که در معابر و دسترسی ها است ترافیک مشکلاتی ایجاد می کند که علیرغم آمادگی و وجود تجهیزات نیروهای امدادی دیر به محل حادثه می رسند.
وی تصریح کرد: همین تأخیر گاهی باعث شدت جراحات و باعث فوت و مرگ عزیزانمان می شود و از این جهت ضرورت دیده شدن راهکارهای دیگر اهمیت پیدا می کنند تا برای مصدومین هر حادثه کار ویژه تری انجام شود.
نوری ادامه داد: از این رو تمهیداتی با همکاری اورژانس اندیشیده شد تا بتوان از طریق امکانات هوایی و سایر امکانات این خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود و زمان انتقال مصدومان بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته آرزوی قلبی ما این است که ابتدا تعداد سوانح کاهش پیدا کند و ایمنی مردم افزایش پیدا کند اما حادثه اجتناب ناپذیر است و حداقل با این اقدامات تلاش می شود تا سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: امیدواریم از این پس آرامش و امنیت بیشتری نصیب مردم کشورمان بشود.
ایرنا
وی تصریح کرد: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد و همه به سمت خودروها رفته و به خیابانها آمدند.
نجار ادامه داد: حالا تصور کنید ریزش ساختمان ها ناشی از زلزله را داشته باشیم و ترافیک نیز چاشنی آن شود که دیگر امداد رسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.
معاون وزیر کشور همچنین گفت که تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد.
وی ادامه داد: اخیرا با دستور رییس جمهوری با هوانیروز دیداری داشتیم و در خصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم.
نجار یکی دیگر از مشکلات مدیریت بحران را بحث امداد رسانی جاده ای عنوان کرد و گفت: امروز چندین سازمان در امداد جاده ای نقش آفرینی کرده و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می آیند اما مثلا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و خودرو می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعداد جان باخته به جا می ماند در حالی که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس های خود جان باختگان را جا به جا کنند.
وی تصریح کرد: باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.
نجار همچنین از شهردار تهران و رئیس سازمان اورژانس کشور تشکر کرد که با همدلی چنین پروژه ای را در جهت رسیدگی بهتر به افراد نیازمند درمان پیش بردند.
ترافیک تهران عامل اصلی نرسیدن خودرو های امدادی است
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به رغم آنکه سازمان های امدادی ما از حیث تجهیزات و نیروی انسانی در جایگاه خوبی قرار دارند اما ترافیک باعث می شود دیرتر به محل وقوع حوادث برسند.
زهرا صدر اعظم نوری گفت: حوادث پی در پی این روزها فوق العاده سختی است و امیدواریم خداوند خودش حافظ و پشتیبان ملت ایران باشد.
وی ادامه داد: خوشحالم از این منظر که شرایطی فراهم شده است که خدمات رسانی به مردم ساز و کار بهتری پیدا کرده و سریعتر می توان در بروز حوادث به مردم کمک کرد.
نوری افزود: همانطور که می دانید سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران یکی از قوی ترین سازمان های امدادرسان است از دو حیث نیروی انسانی و تجهیزات و در هنگام بروز حوادث سازمان آتش نشانی از اولین سازمانهایی است که می تواند خود را به صحنه برساند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر بزرگ تهران با تراکم جمعیت و با تردد زیاد خودرو و مشکلاتی که در معابر و دسترسی ها است ترافیک مشکلاتی ایجاد می کند که علیرغم آمادگی و وجود تجهیزات نیروهای امدادی دیر به محل حادثه می رسند.
وی تصریح کرد: همین تأخیر گاهی باعث شدت جراحات و باعث فوت و مرگ عزیزانمان می شود و از این جهت ضرورت دیده شدن راهکارهای دیگر اهمیت پیدا می کنند تا برای مصدومین هر حادثه کار ویژه تری انجام شود.
نوری ادامه داد: از این رو تمهیداتی با همکاری اورژانس اندیشیده شد تا بتوان از طریق امکانات هوایی و سایر امکانات این خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود و زمان انتقال مصدومان بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته آرزوی قلبی ما این است که ابتدا تعداد سوانح کاهش پیدا کند و ایمنی مردم افزایش پیدا کند اما حادثه اجتناب ناپذیر است و حداقل با این اقدامات تلاش می شود تا سرعت خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: امیدواریم از این پس آرامش و امنیت بیشتری نصیب مردم کشورمان بشود.
ایرنا
تازهترین اخبار ساختمان
ساخت مسکن ارزان قیمت با دریافت مالیات
تبعات افزایش مدت اجرای طرح مسکن ملی چیست؟
تحویل 2 هزار مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت
محاسبه هزینه ساخت انواع ویلا درسال1403(ویلا چوبی ،فلزی و...)
فایل های عرضه شده به بازار مسکن مشکی شدند
سد جدید پیش پای مستاجران برای دریافت وام ودیعه!
بیانیه پلتفرم دیوار به تهدید وزارت راه و شهرسازی
آماده سازی اراضی 1.5 میلیون واحد مسکونی آغاز شد
حمایت شرکت عمران پردیس از سازندگان متعهد
تبریز از شهرهای پیشتاز در بازآفرینی شهری است
شرط فعالیت سکوهای اینترنتی حوزه املاک اعلام شد
هدف دولت، تأمین مسکن برای دهک های پایین است
دولت نمی تواند بازار اجاره مسکن را کنترل کند
خلاقیت و نوآوری در طراحی غرفه نمایشگاه ساختمان | فرارنگ
چرا خانه دار شدن در ایران سخت شده است؟
پربازدیدترین اخبار
محاسبه هزینه ساخت انواع ویلا درسال1403(ویلا چوبی ،فلزی و...)
تحویل 2 هزار مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت
فایل های عرضه شده به بازار مسکن مشکی شدند
تبعات افزایش مدت اجرای طرح مسکن ملی چیست؟
ساخت مسکن ارزان قیمت با دریافت مالیات
خرید سه همت فولاد و آسانسور برای مسکن ملی و مسکن مهر
دولت نمی تواند بازار اجاره مسکن را کنترل کند
هدف دولت، تأمین مسکن برای دهک های پایین است
شرط فعالیت سکوهای اینترنتی حوزه املاک اعلام شد
چشم انداز بهاری بازار مسکن تحت تاثیر دو متغیر عمده خواهد بود
تبریز از شهرهای پیشتاز در بازآفرینی شهری است
حمایت شرکت عمران پردیس از سازندگان متعهد
آماده سازی اراضی 1.5 میلیون واحد مسکونی آغاز شد
بیانیه پلتفرم دیوار به تهدید وزارت راه و شهرسازی
سد جدید پیش پای مستاجران برای دریافت وام ودیعه!