معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان مطرح کرد:

لزوم مقاوم سازی 80 هزار مسکن روستایی

لزوم مقاوم سازی 80 هزار مسکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۸۰ هزار واحد فرسوده روستایی این استان به نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن قوی بیان اظهار داشت: بر اساس برنامه طرح جامع مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۴ سالانه باید پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این استان نوسازی و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه سهمیه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان بر اساس این برنامه تعیین می‌شود بیان کرد: ابلاغ نشدن این تسهیلات در چند سال گذشته، موجب عقب افتادن استان از برنامه شده بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان تصریح کرد: سهمیه مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده روستایی استان با درخواست استاندار پیشین اصفهان ۲ برابر شد.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد سهمیه به استان اختصاص داده شده که این تسهیلات از سال ۸۴ تا کنون بین ۶۲ هزار واحد توزیع شده و ۵۲ هزار واحد هم به مرحله پایان کار رسیده است.

قوی بیان خاطرنشان کرد: سهمیه استان اصفهان در بخش بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی امسال ۱۰ هزار واحد است که پرونده واحدهای روستایی پس از تکمیل به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

وی گفت: تا کنون تسهیلات حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد روستایی از مجموع ۱۰ هزار واحد ابلاغ شده، که نزدیک به ۷۰ درصد آنها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۶۰ درصد آنها منجر به انعقاد قرارداد شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن روستایی یک تقسیم بندی شهرستانی هم دارد اضافه کرد: سهمیه بهسازی و نوسازی سالانه مسکن روستایی هر شهرستان در این طرح مشخص شده است.

به گفته وی بیشترین تعداد تسهیلات ویژه در این طرح به شهرستانهای خطر پذیر و زلزله خیز استان اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: امسال بیشترین سهم با ۵۹۰ واحد به شهرستان فریدونشهر اختصاص پیدا کرد و شهرستانهای سمیرم، فریدن، چادگان و بویین و میاندشت در رده‌های بعدی اختصاص سهمیه قرار گرفتند.

قوی بیان افزود: شهرستانهای لنجان، فلاورجان و اصفهان هم که از نظر مالی در وضعیت بهتری قرار دارند حجم بالایی از این سهمیه را به خود اختصاص دادند.

وی تاکید کرد : شهرستانهای غربی که با مرکز استان فاصله زیادی دارند برای انعقاد قرارداد با بانک‌ها با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: بانک‌ها امسال همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و شرایط نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده اما برای جذب صد در صدی نیاز به همکاری و تعامل بیشتری از طرف بانک‌ها وجود دارد.

تسهیلات طرح جامع مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می‌شود.

امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان اختصاص یافته که این رقم در قالب تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با بازپرداخت پنج درصد و ۱۵ ساله برای مقاوم‌سازی هر واحدهای مسکونی فرسوده روستایی پرداخت می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman