با مساعدت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

توقف فروش امتیاز مسکن ملی در پردیس

توقف فروش امتیاز مسکن ملی در پردیس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فروش امتیاز اقدام ملی مسکن پردیس با مساعدت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراحل اولیه متوقف شد.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمهدی هدایت اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و پالایش انجام شده تاکنون هیچ امتیازی از طرح اقدام ملی مسکن به دلالان واگذار نشده است.

وی ضمن تقدیر از مساعدت علیرضا آغاجری دادستان عمومی و انقلاب و عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس اظهار داشت: با مساعدت مسئولین شهرستان از تخلف دلالان مسکن در پردیس در ابتدای کار جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان کرد: امتیاز مسکن ملی فروشی نیست و در صورت فروش، کد رهگیری و کد ملی فرد متخلف از سیستم حذف می‌شود.

هدایت با بیان اینکه برگه ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است، عنوان کرد: دلالان پردیس در بازار سیاه مسکن برگه پرینت امتیاز طرح اقدام ملی را با قیمت های بالایی به طور غیر قانونی معامله کردند و این در حالی است که هیچ دستورالعملی برای خرید و فروش امتیاز مسکن ملی صادر نشده است.

وی ادامه داد: کد رهگیری برای ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن ارسال شده است و متقاضیان تایید صلاحیت شده پس از ۴۵ روز پیامک تایید را دریافت می کنند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به ثبت نام مجدد مسکن ملی در پردیس خاطر نشان کرد: در حدود ۶۰ درصد از متقاضیان که در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند، فاقد شرایط لازم هستند و ثبت نام یکبار دیگر در پردیس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح اولویت با متقاضیانی است که زمین در اختیار دارند اما توانایی ساخت‌وساز در آن را ندارند، اظهار داشت: از سوی دولت به این افراد ۷۵ تا ۱۰۰میلیون تومان وام ۱۰ساله با سود ۱۸درصد با اقساط ماهانه حداقل یک و نیم میلیون تومان با تنفس دوساله برای ساخت و ساز پرداخت می‌شود.

ثبت نام در این طرح از ۲۱ آبان امسال آغاز و تا ۳۰ اذر ادامه داشت و در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر در ۵۳۸ شهر ثبت نام کردند.

گفتنی است، تاکنون از مجموع ۸۳ هزار واحد مسکن مهر که در شهرستان پردیس در حال احداث است ۳۵ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و با تکمیل و تعیین تکلیف ۲۵ هزار واحد دیگر وضعیت ۶۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال مشخص می شود و بقیه واحدها هم که به دلیل معارض حقوقی زمین و یا پیمانکار فسخ و یا اقاله شدند، پس از رفع معارض در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،پردیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman