زمستانی گرم در انتظار بازار مسکن است

زمستانی گرم در انتظار بازار مسکن است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

یک تحلیلگر بازار مسکن گفت: تحلیل روند معاملات و آگهی های خرید و فروش حتی در فضای مجازی بازار مسکن در کلانشهرها نشان می دهد، این بازار در زمستان از رونق بیشتری نسبت به پاییز برخوردار شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مهران داوودی با بیان اینکه رصد آگهی‌های ثبت شده در سایت‌ها در تهران، خراسان و کرج انجام شده و جمع‌آوری شده است گفت: نشانه‌های بازار مسکن نشان می‌دهد که معاملات مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید مسکن در کلانشهر، در حومه شهرهای بزرگ رشد داشته است.

وی به تحلیل آینده بازار مسکن با استفاده از دیتابیس‌های به دست آمده از آگهی‌های خرید و فروش آنلاین مسکن، اظهار داشت: توصیه ما به متقاضیان مسکن که قصد خرید دارند اما قدرت خرید آنها پایین است این است که در مناطقی اقدام به خرید مسکن کنند که بتوانند آن واحد مسکونی را به شکل مناسبی به رهن و اجاره بدهند.

داوودی ادامه داد: در برخی از محله‌های تهران به خصوص جنوب نرخ اجاره مسکن مناسب است.

وی با اشاره اینکه در شمال شهر تهران قیمت مسکن به گونه‌ای افزایش یافته که اجاره بها به اندازه قیمت مسکن رشد نداشته ادامه داد: متقاضیان مسکن که قدرت خرید پایینی دارند می‌توانند در محله‌هایی که واحدهای مسکونی آنها خوش رهن‌تر است اقدام به خرید کرده و سپس آن را به اجاره بدهند.

داوودی با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته از آگهی‌های مسکن به این نتیجه رسیدیم که در حومه شهر تهران و کرج این آگهی‌ها رشد داشته است، یادآور شد: نرخ معاملات به سمت حومه شهر تهران و کرج کشیده شده و دلیل آن هم افزایش بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان است.

وی با اشاره به گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در آبان ماه و آذر ماه امسال گفت: دیتابیس ما بر اساس آگهی‌های ثبت‌شده در سایت‌ها پیش از انتشار این گزارش بانک مرکزی نشان می‌داد که معاملات مسکن رشد داشته است.

کارشناس تحلیل بازار مسکن آنلاین تصریح کرد: پیش‌بینی بازار مسکن در ۳ ماه آینده سخت است اما افزایش تعداد آگهی‌ها نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن (خرید و فروش و اجاره) در زمستان امسال نسبت به پاییز افزایش دارد و قیمت‌ها نیز به اندازه کمتر از نرخ تورم رشد خواهد داشت.

مهر

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman