بررسی کارنامه کمیته امداد در حوزه مسکن

بررسی کارنامه کمیته امداد در حوزه مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد گفت: کمیته امداد ۱۰۰ هزار خدمت مرتبط با مسکن در حوزه‌های مختلف ساخت و تعمیرات در سال جاری ارائه می دهد که ۵۳ هزار خدمت مربوط به ساخت مسکن است.
به گزارش اخبار ساختمان، احمدرضا دالوند در نشست خبری با خبرنگاران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسکن از جمله گران‌ترین خدماتی است که کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌کند.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور بیان‌کرد: ما به تأمین مسکن مددجویان تنها به عنوان ایجاد یک سرپناه نگاه نمی‌کنیم چرا که مسکن برای خانواده مددجوی ما منزلت اجتماعی نیز به همراه دارد.

دالوند گفت: در حال حاضر در کل کشور در سال جاری کمیته امداد ۱۰۰ هزار خدمت مرتبط با مسکن در حوزه‌های مختلف ساخت مسکن، تعمیرات مسکن، بازسازی و بهسازی و برخی دیگر از خدمات ارائه می‌دهد که از این تعداد ۵۳ هزار خدمت در زمینه ساخت مسکن است.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده است که خدمات عمرانی ارائه شده در هر سال تا پایان خردادماه سال بعد به پایان برسد.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه‌داد: در خراسان‌جنوبی نیز در حال حاضر در زمینه مسکن هفت هزار و ۵۰۰ خدمت در حوزه‌های مختلف ساخت و تعمیرات و بهسازی به مددجویان ارائه می‌شود.

دالوند گفت: از دهه ۸۰ در زلزله لرستان و اخیراً نیز در زلزله تبریز، میانه و ترکمنچای خانه‌های ساخته شده توسط کمیته امداد کوچک‌ترین خسارتی نداشته‌اند که این مسئله نشان توجه این نهاد به بحث کیفیت و استحکام در حوزه ساخت‌و ساز است.

وی بیان کرد: با توجه به سیل ویران کننده‌ای که ابتدای سال جاری شاهد آن بودیم کمیته امداد به آسیب دیدگان از سیل ۲۵ هزار خدمت در حوزه مسکن ارائه کرده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ خدمت در حوزه ساخت مسکن و حدود ۱۴ هزار خدمت نیز در زمینه تعمیرات و بازسازی بوده است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در زمینه میزان تسهیلات اعطایی به مددجویان در زمینه مسکن، بیان‌کرد: میزان تسهیلات بسته به شهری و روستایی بودن، میزان توان مددجو برای بازپرداخت متفاوت و از پنج میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

دالوند ادامه‌داد: به طور کلی میزان تسهیلات سالانه صندوق ما در حوزه مسکن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: متأسفانه در بازدیدهایی که از خانه‌های برخی مددجویان در روستاهای محروم خراسان‌جنوبی داشتیم، دریافتیم که بسیاری از آنان نامقاوم و با یک زلزله با ریشتر پایین نیز آسیب خواهد دید که باید برای مقاوم‌سازی آن اقدام کنیم.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یادآور شد: امیدواریم رسانه‌ها در مسائل مرتبط با مسکن مددجویان به ویژه در زمینه صدور پروانه ساخت توجه و همکاری نهادها و سازمان‌های متولی را جذب کنند.

مهر

برچسب ها:

مقاوم سازی ،تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman