همه آنچه که باید در مورد تعمیرات ساختمان بدانید

همه آنچه که باید در مورد تعمیرات ساختمان بدانید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۵۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

بسیاری از افراد پس از زندگی در یک خانه تصمیم به تعمیر آن می گیرند. در این میان عوامل زیادی در تعمیر خانه دخیل هستند. البته باید بدانید که تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل کار چندان آسانی هم نیست.
به گزارش اخبار ساختمان، بهتر است قبل از تعمیر ساختمان نسبت به تمامی موارد آن آگاهی داشته باشید و سپس نسبت به انجام آن اقدام نمایید. در این میان واضح است که بازسازی آپارتمان امروزی که مدت زیادی از ساخت آن ها نگذشته است از بازسازی خانه های قدیمی آسان تر می باشد.

بنابراین می توان گفت با توجه به نوساز یا قدیمی بودن منزل تصمیم گیری در مورد تعمیرات ساختمان متفاوت می باشد. تعمیرات ساختمان بیش تر در خانه های فرسوده صورت می گیرد. برای مثال در بسیاری موارد در خانه های قدیمی تاسیسات لوله کشی نیاز به تعویض دارد، که باید نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد. در برخی موارد نیز تعمیرات شامل تعمیرات جزئی مانند تعمیر کف سازی ساختمان می باشد.

به طور کلی می توان گفت کلیه فعالیت ها در حوزه تغییر و نوسازی در دسته تعمیرات ساختمان قرار دارند. بد نیست بدانید تعمیرات ساختمان اگر در زمان درست و به موقع انجام شود، می تواند از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و از احتمال خرابی های بیش تر جلوگیری به عمل آورد. تعمیرات ساختمان می تواند ساختمان را در سطح عالی نگه داشته و عملکرد بهینه آن در آینده را تضمین کند.

در برخی مواقع اجرای تعمیرات ساختمانی به قدری مهم است که باعث حفظ جان افراد نیز می شود. اگر تعمیرات ساختمان به طور منظم انجام شود می تواند از هزینه های اضافی در طولانی مدت جلوگیری به عمل آورد. تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، آن را در طولانی مدت مقاوم و سرپا نگه می دارد.

به طور کلی تعمیرات ساختمان شامل دو دسته می شود:

* تعمیرات کلی
* تعمیرات جزئی

در ادامه به بیان جزئیات در مورد هر یک می پردازیم:

تعمیرات کلی ساختمان

همان گونه که از نام آن پیداست، در تعمیرات کلی ساختمان، تغییرات اساسی در ساختار ساختمان مورد نظر ایجاد می شود. این تعمیرات گاهی به گونه ای است که می تواند باعث ایجاد تغییر کاربری ساختمان نیز شود. برای مثال تغییر بافت، تغییر مصالح و تخریب می تواند نمونه ای از تعمیرات کلی باشد که در ساختمان اجرا می شود. در بعضی مواقع تغییرات کلی ساختمان می تواند به طور کلی در نقشه آن تغییر ایجاد کند. در اجرای تعمیرات کلی باید مجوزهای لازم گرفته شود. این گونه تعمیرات بیش تر برای تعمیر خانه های قدیمی صورت می گیرد.

تعمیرات جزئی ساختمان

برخلاف تعمیرات کلی که نیاز به اخذ مجوز دارند، در تعمیرات جزئی نیاز به انجام این کار نیست. تعمیرات جزئی موارد زیادی را شامل می شود. برای مثال تعویض سیم کشی و کلید و پریز برق، تعویض کفپوش، رنگ آمیزی و یا استفاده از کاغذ دیواری، تعمیر سیستم لوله کشی ساختمان و بسیاری موارد دیگر می تواندر در دسته تعمیرات جزئی ساختمان قرار گیرند. به طور کلی می توان گفت هزینه اجرای تعمیرات جزئی نسبت به تعمیرات کلی کم تر بوده و زمان انجام آن نیز کوتاه تر می باشد.

قبل از اقدام به تعمیر و بازسازی ساختمان باید به این سوال پاسخ دهید که هدف از انجام این کار چیست؟ آیا در نظر دارید تعمیرات کلی در ساختمان انجام دهید یا تنها تصمیم به ایجاد تغیرات جزئی در خانه دارید. نکته ای که در ابتدای کار باید به آن توجه داشته باشید، میزان هزینه ای است که برای انجام این کار در نظر گرفته اید.

اگر هزینه انجام تعمیرات چندان زیاد نیست باید به بررسی قسمت های مختلف ساختمان پرداخته و قسمت هایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند را مشخص کنید. برای اجرای تعمیرات ساختمان باید از افراد متخصص و یا پیمانکاران ساختمان فعال در این زمینه کمک گرفت. برخی این تعمیرات نیز به گونه ای است که خود می توانید نسبت به اجرای آن ها اقدام کنید.

به طور کلی هدف از تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، حفظ ساختمان در وضعیت خوب در طولانی مدت می باشد. تعمیرات ساختمانی با روش ها و رویکردهای متفاوتی اجرا می شود. برای مثال برخی از تعمیرات مانند تعمیرات موتورخانه تعمیرات زمان بندی شده هستند که در طی یک برنامه منظم اجرا می شوند. برخی از تعمیرات مانند تعمیر ایزوگام سقف قبل از شروع فصول سرد و بارندگی، در دسته تعمیرات پیشگیرانه قرار می گیرند.

دسته دیگر از تعمیرات، اصلاحی هستند که می تواند شامل تعمیر قسمت های آسیب دیده باشد. برخی مواقع از تعمیرات کل و جزئی به منظور جلوگیری از وقوع خرابی های بیش تر و شناسایی عیوب استفاده می شود. که این تعمیرات کنش گرایانه می باشد.

نکات پایانی

تعمیرات ساختمان علاوه بر جنبه ظاهری می تواند جنبه کاربردی نیز داشته و عیوب موجود را بر طرف کند. انجام این کار در طولانی مدت باعث بالا رفتن عمر ساختمان شده و از ایجاد هزینه های بیش تر برای تعمیرات اساسی در طولانی مدت جلوگیری به عمل می آورد. از این رو بررسی وضعیت ساختمان در فواصل زمانی منظم حائز اهمیت می باشد.

ساختمانچی

برچسب ها:

ساختمان ،بازسازی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman