رئیس سندیکای آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ایران:

شرایط صنعت آسانسور نسبتا خوب است

شرایط صنعت آسانسور نسبتا خوب است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

رئیس سندیکای آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه صنعت آسانسور متکی به بخش خصوصی و به روز است، گفت: خوشبختانه ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات آن در ایران به صورت استاندارد تولید می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فرید کوروس در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آسانسور، پله برقی، تجهیزات و خدمات وابسته اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط صنعت آسانسور نسبت به دیگر صنایع نسبتا خوب است.

وی با بیان اینکه صنعت آسانسور متکی به بخش خصوصی و به روز است، تاکید کرد: خوشبختانه ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات آن در ایران به صورت استاندارد تولید می شود.

رئیس سندیکای آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ایران تصریح کرد: ایران در منطقه در صنعت آسانسور شاخص بوده و نزدیک به ۳۰۰۰ شرکت در این حوزه فعالیت می کنند، همچنین شرکت هایی در حوزه صادرات در منطقه فعال هستند.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و صنایع وابسته نیز با بیان اینکه این اتحادیه از آبان سال ۱۳۹۷تشکیل شد، اظهار کرد: این اتحادیه به صورت سراسری وظیفه ساماندهی به ۷۵۰ هزار آسانسور در حال کار در کشور را برعهده دارد.

عباس ابریشمی با بیان اینکه ۲ هزار واحد صنفی و ۱۴۰۰ واحد صنعتی در زمینه آسانسور در کشور فعالیت می کنند، ابراز امیدواری کرد از ابتدای سال ۱۳۹۹ افراد مجاز با داشتن کارت صلاحیت فردی برای سرویس آسانسورها به صنعت ساختمان ورود پیدا کنند.

وی توضیح داد: این کارت براساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی باید اخذ شود و افراد علاوه بر داشتن دانش فنی لازم، صلاحیت شان باید از سوی پلیس تایید شود.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته در خصوص دغدغه های سازمان آتش نشانی، گفت: به همین منظور سامانه ای به نام سامانه «شناسا» طراحی شده و اپلیکیشنی بر روی تلفن همراه سرویس کارها نصب می شود که اگر فردی در شعاع دو کیلومتری سرویس کار در هر آسانسور گیر کند دیگر لازم به حضور آتش نشانان نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید ایمنی آسانسورها به صد درصد برسد، ادامه داد: در حال حاضر بین ۴۰ تا ۶۰ درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه های استانی، بومی هستند که به معنای رشد همگن این صنعت است.

رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال برای نخستین بار شرکت نمایشگاه های استان اصفهان و مجری شرکت نمایشگاه ها با مشارکت سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی اصفهان و اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده که ثمره آن حضور مشارکت کنندگان به صورت دقیق و ممیزی بوده است.

حسن عبادت با اشاره به رشد این دوره از نمایشگاه آسانسور، گفت: این دوره از نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع و ۶۵غرفه در قالب شرکت های تولیدی، خدماتی، طراحی و مونتاژ و همچنین حضور نمایندگان شرکت های خارجی برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در این دوره از نمایشگاه آخرین تکنولوژی صنعت آسانسور به خصوص در خودکفایی آن عرضه شود.

رئیس سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه چند سمینار و همایش تخصصی برای علاقه مندان این صنعت برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این صنعت با حمایت و هم اندیشی بخش دولتی، هر روز بهتر از دیروز خدمات بهتر و باکیفیتی را به شهروندان ارائه دهند.

ایسنا

برچسب ها:

صنعت ،آسانسور 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman