سود وام مسکن آمریکا سقوط کرد

سود وام مسکن آمریکا سقوط کرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۷

به دنبال ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به دست آمریکا، با فرار سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن مانند طلا و اوراق قرضه، نرخ سود وام ۳۰ ساله مسکن آمریکا به پایین‌ترین سطح یک ماهه سقوط کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، به دنبال ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکا و افزایش تنش‌های خاورمیانه، با فرار سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن مانند طلا و اوراق قرضه، نرخ سود وام ۳۰ ساله مسکن آمریکا به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود سقوط کرد.

به دنبال حمله هوایی آمریکا به یکی از بلندپایه‌ترین مقامات نظامی ایران نرخ سود وام مسکن که پشتوانه آن اوراق مسکن است، سقوط کرد.

متیو گراهام، مدیرعامل مورگیگ نیوز دیلی (خبرگزاری پوشش اخبار مسکن آمریکا) گفت: نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری به علت افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی ایران-آمریکا در حال سقوط است و تاثیر این روند سود اوراق مسکن و وام مسکن را پایین آورده است. این پایین‌ترین سود این اوراق در یک ماه اخیر است.

این در حالی است که در چند روز اخیر حتی با رشد سود اوراق خزانه‌داری هم سود اوراق مسکن در حال افت بود.

گراهام گفت: سود وام ۳۰ ساله مسکن حالا به ۳.۷۵ درصد کاهش یافته و در موارد خاص این وام با سود تا ۳.۶۲۵ درصد هم ارائه می‌شود. این میزان سود حالا ۸۷ صدم درصد نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته پایین‌تر است.

مهر

برچسب ها:

مسکن ،آمریکا 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman