مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

20 روستا در استان گیلان بهسازی می شود

20 روستا در استان گیلان بهسازی می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۵ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۵

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تخصیص ۴۲ میلیارد ریال در بخش بهسازی بافت روستایی خبر داد و گفت: این طرح در پنج روستا در مرکز استان و ۱۵ روستا در ۱۵ شهرستان اجرا می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اکبرزاده در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریالی بنیاد مسکن استان گیلان از محل ملی و استانی در سال ۹۷، اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه گیلان جزء سه استان برتر کشور در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی است، افزود: دولت در جریان سیل ۹۷ به ۱۱ شهرستان سیل زده گیلان ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت کرد. همچنین گیلان و مازندران پایلوت بازسازی تاسیسات زیربنایی روستایی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اتمام ۷۷ پروژه بازسازی تاسیسات زیربنایی روستایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ پروژه دیگر نیز دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

اکبرزاده با اشاره به ابلاغ اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریالی برای قیر طی سال گذشته، عنوان کرد: استان گیلان رتبه نخست بهره گیری از قیر رایگان را دارد و امسال اعتبار مربوط به اجرای آسفالت تخصیص یافته است.

وی از تخصیص ۴۲ میلیارد ریال در بخش بهسازی بافت روستایی خبر داد و گفت: بهسازی بافت روستایی در مناطق چهارگانه ساحل، جلگه، کوهپایه و کوهستان صورت می گیرد. این طرح در پنج روستا در مرکز استان و ۱۵ روستا در ۱۵ شهرستان(هر شهرستان یک روستا) اجرا می شود.

آسفالت ۹۲ کیلومتر راه های روستایی گیلان

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز، با اشاره به تخصیص ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار از ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب استان در حوزه راه و شهرسازی، اظهار کرد: امسال ۹۲ کیلومتر از راه های روستایی را آسفالت کردیم؛ همچنین ۸۶ پروژه در حوزه راه روستایی داریم.

وی از ابلاغ اعتبار ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی ویژه طرح های چند استانی خبر داد و اضافه کرد: راه آهن رشت – آستارا، بهسازی راه اصلی انزلی – رضوانشهر و تکمیل باند دوم جاده کلیدبر به ماسال از جمله این طرح هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن رشت – آستارا اختصاص یافته است، گفت: همچنین ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ کیلومتر از مسیر راه آهن رشت – انزلی مصوب شده که با تخصیص خوبی مواجه شدیم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman