وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مخالفت شورای پول با افزایش وام مسکن

مخالفت شورای پول با افزایش وام مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: هدف ما توانمندسازی جامعه برای صاحب خانه شدن مردم است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش وام مسکن بیان کرد: وام مسکن افزایش پیدا نکرده و طبق تصویب شورای عالی پول و اعتبار تنها اوراق گواهی حق تقدم افزایش یافته است.

وی افزود: در سیستم جدید وام مسکن، افراد اگر بتواند به مبلغ یک تا ۲ میلیون تومان اوراق خریداری کنند، تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات خرید مسکن وجود ندارد و اوراق گواهی حق تقدم که در گذشته ۲۰ میلیون تومان بود که با تصویب شورای عالی پول و اعتبار به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

اسلامی تاکید کرد: هدف ما توانمندسازی جامعه برای صاحب خانه شدن است و برخی‌ها قصد دارند در بازار مسکن التهاب ایجاد کنند، اما دولت و بانک مرکزی با مدیریت نرخ ارز سعی می‌کنند التهابی که در این حوزه وجود دارد را کاهش و برطرف کنند.

وی اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی دنبال دریافت تسهیلات به واحد‌های اجاره‌ای بود که در کمیسیون اقتصادی دولت این موضوع تصویب نشد همچنین شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات خرید مسکن موافقت نمی‌کند.

میزان

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman