معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اختصاص 10هزار هکتار زمین به مسکن ملی

اختصاص 10هزار هکتار زمین به مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۰ هزار هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول ثبت‌نام‌ها، اختصاص داده شد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام‌های مرحله اول تا ۳۰ آذر و اول دی‌ماه ادامه یافت، در فرصت ۴۵ روز‌ه تلاش خواهیم کرد تا پالایش‌ها انجام و مرحله دوم ثبت‌نام‌های طرح اقدام ملی مسکن آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه در هنگام پالایش، واجدان شرایط شناسایی، ظرفیت‌های خالی مشخص و میزان حذف‌شدگان از طرح به دلیل نداشتن شروط اعلامی، تعیین و معرفی خواهند شد، گفت: نیمه بهمن ثبت‌نام شدگان نهایی مرحله اول شناسایی و معرفی می‌شوند. در عین‌حال با تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی بر آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن داشته‌اند تلاش می‌شود تا به محض اتمام پالایش مرحله اول و اعلام نتایج به متقاضیان واجد شرایط، به اضافه ظرفیت‌های جدیدی که استان‌ها اعلام می‌کنند، ثبت‌نام مرحله دوم آغاز شود.

محمودزاده یادآور شد: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار هکتار زمین تخصیص یافت که این میزان افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص امضای تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها برای تولید مسکن، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ها در شرایطی امضا و عملیاتی می‌شود که درخواست و امکانات سازمان، وزارتخانه و دستگاه درخواست‌کننده نیز ارایه شود.

درخواستی از سوی وزارت ارشاد برای مسکن خبرنگاران و هنرمندان ارایه نشده است

وی ادامه داد: در امضای تفاهم‌نامه تولید مسکن بین وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، امکانات دو وزارتخانه و دو مجموعه در تولید مسکن ملاک‌عمل قرار می‌گیرد. در واقع به این روش، ضمن تسهیل‌گری در روند تولید مسکن، افراد واجد شرایط و نیازمند به مسکن صاحب خانه خواهند شد.

این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی در خصوص تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با وزارت ارشاد اعلام کرد: وزارت ارشاد تاکنون درخواست و تقاضایی را برای تولید مسکن جامع هدف خود (هنرمندان و خبرنگاران) ارایه نکرده است. اما در عین حال، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که این وزارتخانه آمادگی دارد تا برای هنرمندان و خبرنگاران اینکار را با همکاری وزارت ارشاد انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با وزارت جهاد کشاورزی تفاهمات اولیه‌ای برای ساخت مسکن داشته‌ایم که کار‌های آن در حال انجام است. وزارت جهادکشاورزی اعلام آمادگی کرده و حاضر است تا امکانات در دسترس را برای اجرای این طرح (تولید مسکن) قرار دهد.

محمودزاده افزود: با وزارتخانه صمت نیز توافقات اولیه حاصل شده است، اما از آنجایی‌که بخشی از متقاضیان بین دو وزارتخانه صمت و وزارت تعاون در خصوص مسکن کارگری مشترک هستند باید پالایش و ظرفیت‌های جدید از سوی دو وزارتخانه اعلام و نهایی شود تا بتوانیم تفاهم نامه با وزارت صمت را در خصوص تولید مسکن به امضا برسانیم.

میزان

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،زمین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman