استاندار کرمانشاه:

به طرح اقدام ملی مسکن خوشبین نیستم

به طرح اقدام ملی مسکن خوشبین نیستم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: به این طرح خوشبین نیستم و معتقدم با این شرایط و ابهامات کلنگ آنرا به زمین نزنیم، بهتر است.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در نشست بررسی طرح اقدام ملی تولید مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با انتقاد از نحوه ثبت نام این طرح اظهار داشت: اینکه در نیم ساعت ثبت نام این طرح به اتمام رسیده است نشان می‌دهد که سیستم اصولی برای این موضوع طراحی نشده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام برای مسکن با این سیستم اشتباه است، افزود: طرحی که پس از ثبت نام در بررسی‌های ابتدایی فقط در یک آیتم ۵۰ درصد انحراف داشته باشد طرح خوبی نیست.

بازوند بیان داشت: نامشخص بودن منابع در این طرح نیز یکی دیگر از مشکلات عمده است، لذا این موضوع باید شفاف سازی شود تا وقت بیهوده به هدر نرود.

وی گفت: در مجموع این طرح ابهامات بسیاری دارد و تا ابهامات این طرح برطرف نشود اصلاً به آن خوشبین نیستم و اگر در این طرح قصد داریم مسکن رونق بگیرد باید مشکلات آن را حل و فصل کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر قرار است رونق تولید مسکن شکل بگیرد باید مشوق‌های ساخت برای متقاضیان در نظر گرفته شود به این منظور کمیته‌ای تشکیل شود و زمین‌های دولتی را برآورد کنند تا رایزنی‌های لازم صورت بگیرد و بتوانیم آن زمین‌ها را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

بازوند با بیان اینکه جریان اقتصادی روی کاغذ حل و فصل نمی‌شود، گفت: باید نقشه‌ای طراحی کنیم که از عهده آن برآییم و اگر در این طرح ملی مسکن شفاف سازی نکنیم آب در هاون کوبیدن است.

وی با توجه به اینکه برای ساخت مسکن در این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: وامی که برای این منظور پرداخت می‌شود به اندازه ساخت ۴۰ متر هم نیست و باید این را پیگیری کنید که برای یک کارمند که می‌خواهد ۶۰ متر خانه بسازد و برای ۴۰ متر آن تسهیلات دریافت کند و مجبور باشد ماهانه ۲ میلیون تومان قسط پرداخت کند اگر این کار برایشان امکان پذیر نیست کلنگ کار را به زمین نزنیم بهتر است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: از ابتدای کار باید مسائل مربوط به پارکینگ، آب، برق و دیگر کارهای زیربنایی به درستی روشن شود تا با مشکل زمین‌های چشمه سفید مواجه نشویم.

بازوند بیان داشت: تا شنبه آینده تمام زمین‌های ادارات دولتی به تفکیک دستگاه اجرایی و متراژ تهیه کنید تا طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی موافقت واگذاری این زمین‌ها به صورت رایگان برای متقاضیان را اخذ کنیم.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman