در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن انجام خواهد شد؛

ساخت 130 هزار مسکن در کرمانشاه

ساخت 130 هزار مسکن در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۷ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

استاندار کرمانشاه طرح اقدام ملی را برای تامین نیازهای شهروندان فاقد مسکن دانست و گفت: زمین ادارات دولتی استان شناسایی شده و برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در نشست طرح اقدام ملی مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهارداشت: طرح اقدام ملی به منظور پاسخ به نیازهای شهروندان فاقد مسکن توسط دولت به اجرا درآمده است.
وی تاکید کرد: باید از تجربه مسکن مهر درس بگیریم و از همین ابتدا برای ایجاد زیرساخت‌های مجموعه‌ مسکن‌های اقدام ملی برنامه‌ریزی شود تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: رونق این پروژه مستلزم ارایه مشوق‌های مناسب به فعالان حوزه مسکن است.

بازوند افزود: همچنین باید شرایط و ویژگی‌های این پروژه به شکل شفاف برای متقاضیان تشریح شود تا بتوانند برای مشارکت در این پروژه‌ها برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

وی در ادامه یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به طرح اقدام ملی مسکن را استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: برخی از دستگاه‌های استان، زمین‌های مازاد مناسبی در اختیار دارند که قصد داریم از طریق رایزنی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، از این ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن ارزان قیمت استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در طرح اقدام ملی مسکن ۱۳ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه احداث خواهد شد.

مهرداد سالاری افزود: براساس این طرح یک فرد با ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان صاحب مسکن می شود.

وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده به شهرداری گفته ایم که در طرح اقدام ملی باید ۵۰ درصد عوارض ساخت و دیگر هزینه ها را تخفیف دهد؛ برای شهرداری نیز به صرفه است که حجم گسترده ای از بنا ساخته و عوارض آنها پرداخت شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman