مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان خبر داد:

پنج هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شد

پنج هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: پنج هزار واحد مسکن روستایی کوهدشت مقاوم سازی شده و سهمیه امسال این شهرستان نیز حدود ۲ هزار واحد است.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود رضایی در جلسه با فرماندار کوهدشت افزود:‌ براساس سهمیه تعیین شده سالجاری مقاوم سازی بیش از یکهزار واحدمسکن روستایی و بیش از ۸۰۰ واحداحداثی سیل زده دراین شهرستان انجام می شود که مجموع واحدهای بهسازی شده به هفت هزار واحد می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به اسکان بیش از ۱۷ هزارجمعیت خانوار روستایی درشهرستان کوهدشت، منازل روستایی این شهرستان باید مقاوم سازی و طرح های هادی نیز با دقت، اجرایی شوند که در این مسیر نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی همچنین از اختصاص ۱۰ هکتارزمین جهت جابجایی روستای چم برزو شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: ۱۱روستا در منطقه رودبار و در حریم سد سیمره واقع شده اند که می بایست در انتقال این روستاها به مناطق امن تسریع شود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: در این راستا تمامی عملیات تسطیح وآماده سازی این سایت توسط ماشین آلات بنیادمسکن استان لرستان و برای این مهم، ۴۰ هزارمترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزارمترمکعب خاکریزی شده است.

رضایی سطح معابر این سایت را ۲۰ هزارمترمربع عنوان کرد و ادامه داد: ساکنین این روستا به منظور تشکیل پرونده، معرفی به بانک و شروع عملیات ساخت به بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت مراجعه نمایند.

عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است، با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.

تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman