آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی از بهمن

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی از بهمن
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۲۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سهم این استان از 400 هزار واحد مسکونی در طرح «اقدام ملی مسکن»، حدود 12 هزار واحد است.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود شریفی اظهار داشت: «اقدام ملی مسکن» نام طرحی است که از زمستان سال گذشته در کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در قالب این طرح 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و بافت فرسوده با مشارکت بخش خصوصی در کشور ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، سهم این استان در این طرح را ساخت 12 هزار واحد اعلام کرد و گفت: 3 هزار و 200 واحد از این تعداد به شهروندان عادی واگذار می‌شود و 8 هزار و 800 واحد به کارکنان، نهادها و سازمان‌ها اختصاص داده شده است.

شریفی ادامه داد: ثبت‌نام در این طرح برای کرمانشاهی‌ها ساعت 10 صبح روز 16 آذرماه آغاز شد، اما مهلت 2 روزه نام‌نویسی آن طی مدت کوتاهی همچون مراکز استان‌های دیگر، با ثبت‌نام حدود 2 هزار و 500 نفر تمام شد.

وی یادآور شد: افراد متاهل، زنان سرپرست خانوار و دختران بالای 35 سال در این طرح جای می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پایش افراد ثبت‌نام شده، گفت: طبق گزارش وزارتخانه به‌صورت کلی در سطح کشور حدود 50 درصد از افرادی که ثبت‌نام کردند واجد شرایط نبوده که بعد از اعلام نتایج، ثبت‌نام مجدد در بهمن‌ماه انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی دقیق آن از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی زمان تحویل واحدها به متقاضیان را دو سال اعلام کرد و افزود: برای این طرح زمین پیش‌بینی و آماده شده که کار ساخت را تا قبل از پایان امسال شروع خواهیم کرد.

شریفی سهم آورده متقاضی در شروع کار را حدود 30 تا 40 میلیون عنوان و بیان کرد: تسهیلاتی پیش‌بینی شده برای ساخت این واحدها 70 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصد اعلام شده است.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman