مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

تعریف 23 پروژه بازآفرینی شهری در سنندج

تعریف 23 پروژه بازآفرینی شهری در سنندج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۹

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تاکید بر بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری، گفت: ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در سنندج تعریف شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصدیق ثابتی با اشاره به جدیت اداره کل راه و شهرسازی کردستان در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به ویژه سنندج، اظهار داشت: بالغ بر ۴۲۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در شهر سنندج تعریف شده است.

وی افزود: هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است که به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه های راه و مسکن، در راستای سیاست های دولت ارتقای کیفیت شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبود های محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت های ناکارآمد اقدام کرده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام داده و یا در حال انجام دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: احداث منبع دو هزار مترمکعبی آب، تکمیل مدرسه شش کلاسه و احداث مدرسه ۹ کلاسه، بهسازی معابر، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد.

ثابتی یادآور شد: پله گذاری معابر شیب دار در دو فاز، احداث پارک کودک، اجرای شبکه فاضلاب، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه و کانون، تقویت پل های آبرو، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان) سنندج انجام شده و یا عملیات اجرایی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به احداث بلوار ۲۳ متری به طول حدود هزار و ۲۰۰ متر و اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای خیابان ۱۴ متری در ناحیه منفصل حسن اباد سنندج، بیان کرد: در مرکز شهر سنندج نیز مرمت استحفاظی منزل رشیدی، طراحی و بازسازی سرای رشیدی و احداث پیاده راه فرهنگی تاریخی از جمله اقداماتی است که برای حفظ هویت شهری، ایجاد ارتباط مؤثر بین بافت تاریخی و زندگی امروزی، زنده سازی فضاهای تاریخی شهر، احیاء اقتصاد بازار و ایجاد کریدور گردشگری و رونق اقتصادی در شهر سنندج در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری در شهر سنندج می توان به بهسازی معابر و احداث مدرسه ۹ کلاسه در ننله، اصلاح شبکه فاضلاب و پله گذاری معابر شیب دار و بهسازی معابر در محله فرجه اشاره کرد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman