رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خیر داد:

آغاز ساخت 22 هزار مسکن ویژه محرومان

آغاز ساخت 22 هزار مسکن ویژه محرومان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۸

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در گام نخست برای ساختن واحدهای مسکونی ویژه محرومان مستقر در روستاها با همکاری سازمان برنامه و بودجه ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی آغاز شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در نشست شورای مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: در این استانها خانه‌های روستایی از دوام کمتری برخوردارند و صاحبان آنها با دریافت تسهیلات بانکی قادر به بازسازی منازل خود نیستند.

وی اضافه کرد: در این راستا برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و مقداری نیز از محل حساب ۱۰۰ امام راحل اختصاص می‌یابد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است که آنها را در مدت یک سال ساخته و تحویل مددجویان می‌دهد.

تابش افزود: از ۲۰ دی ماه سال گذشته که کلنگ نخستین واحد مسکونی طرح مسکن محرومان بر زمین زده شد تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد در استان خراسان جنوبی افتتاح شده است و در سال آینده نیز طبق برنامه تعدادی از هشت هزار واحد سهم خراسان رضوی در این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل امسال در خراسان رضوی نیز تاکنون ساخت هزار و ۲۰۰ واحد به اتمام رسیده و تعمیرات هزار واحد دیگر انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از محل پروژه‌های دور اول سفر رییس جمهوری به این استان هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از کل اعتبارات این سفر به استان تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی افزود: در دور دوم سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها به تصویب رسید که از این مبلغ طی سالهای ۹۷ و ۹۸، ۷۳ درصد به استان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در بودجه سال ۱۳۹۹ نیز ردیف اعتباری برای ساماندهی کشف رود در مشهد تعیین شد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن محرومان ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman