در جلسه علنی شورای شهر ساری مطرح شد:

اهمیت نوسازی بافت های فرسوده در ساری

اهمیت نوسازی بافت های فرسوده در ساری
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۸

عضو شورای شهر ساری از تخلف ۲۴ میلیارد تومانی در دوره شهردار گذشته برای کاهش عوارض یک ساختمان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، اسفندیار عشوری در جلسه علنی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه برخی ساختمان‌ها با شیوه اصلاح گزارش تخلفات و ارجاع چندین باره به کمیسیون ماده صد، آرای متفاوتی دریافت می‌کنند، گفت: عوارض جریمه ساختمان مهرگان در دوره شهردار قبلی از ۲۵ میلیارد تومان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: در روزهای گذشته مصاحبه‌هایی از سوی برخی اعضای شورای شهر ساری منتشر شده مبنی بر اینکه چهار هزار میلیارد تومان پروژه در مرکز استان اجرایی شده، از این اعضا تقاضا داریم نمونه‌های این پروژه‌ها را اعلام کنند تا ما هم در جریان قرار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری ساری در پروژه بوستان ولایت،۱۵۰ هزار تن بالاست قرارداد بست که اگر این مصالح فقط در همین پروژه استفاده می‌شد بوستان ولایت باید ارتفاع یک متر و ۳۴ سانتیمتری داشت.

عضو شورای شهر ساری، تصریح کرد: بازرسی درباره سکوی زباله اعلام کرده که تبانی در مزایده شکل گرفته، ضمانت‌نامه‌ها تاریخ گذشته بوده و زمان کارشناسی سپری شده اما جلوی این پروژه گرفته نشده است ضمن اینکه به یک پیمانکار گفته شده یا کناره‌گیری کن و یا با قیمتی که اعلام می‌کنیم باید در این مزایده شرکت کنید.

عشوری با بیان اینکه پیشنویس حسابرسی سال ۹۶ در ۷۵ بند ایراد گرفته شده است و انتظار می‌رفت یک نسخه از این پیشنویس در اختیار اعضای شورا قرار گیرد، ادامه داد: اغلب این ایراد به رعایت نکردن آیین‌نامه مالی شهرداری و خرد کردن برخی از معاملات و انجام معاملات با فاکتورهای غیر قابل اتکا، مربوط است.

وی با اشاره به اینکه از شهردار ساری تقاضا دارم نسبت به مساله دلالی و فروش چک ورود کرده و از این کار جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهرداری شناسنامه ندارد که پرداختی‌ها مشخص باشد، در صورت حساب پرداخت‌های پیمانکار، سازو کاری تدوین شود تا هم پیمانکار و شهرداری تکیف خود را بدانند و هم دست واسطه‌ها کوتاه شود.

وی افزود: شهرداری قدر سهم خود را در پروژه دنیای آرزو بدون مجوز شورا واگذار کرده است.

در این نشست اعضای شورای شهر ساری با درخواست تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری برای اجرای پروژه پل تا پل موافقت کردند.

همچنین اعلام شد با توجه به سیاست ابلاغی دولت و اهمیت نوسازی مسکن، بسته‌های پیشنهادی نوسازی با تخفیف ۷۵ درصدی در بافت‌های فرسوده ساری ارائه شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman