رشد ۱۳۷ درصدی معاملات مسکن در تهران

رشد ۱۳۷ درصدی معاملات مسکن در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۷

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گزارشی آماری وضعیت بازار مسکن شهر تهران در آذرماه و همچنین نه ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، براساس آمار ارئه شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن در نه ماهه نخست سالجاری تعداد ۵۰ هزار و ۲۴۷ مبایعه نامه ثبت شده که نسبت به سال گذشته که ۱۰۰ هزار و ۹۶۷ بوده، کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

همچنین یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در نه ماه نخست سال جاری به‌طور متوسط ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هرمترمربع واحد مسکونی آپارتمانی ۷ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان معامله می‌شد، افزایش بیش از ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

تعداد ۴۲ هزار و ۲۷۱ پروانه ساختمانی در نه ماهه سال جاری صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۱ هزار و ۲۷۰ پروانه را به ثبت رسانده کاهش ۱۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار‌های آذرماه امسال نسبت به آبان در زمینه تعداد مبایعات، متوسط قیمت هر واحد مسکونی آپارتمانی، و تعداد پروانه‌های صادره نیز حکایت از رشد مبایعات، افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، و کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی دارد.

تعداد کل مبایعات ثبت‌شده در آذرماه سال جاری ۹ هزار و ۶۶۴ بوده که نسبت به آمار ۴ هزار و ۶۸ ماه گذشته رشد بیش از ۱۳۷ درصدی را تجربه کرده است. همچنین، متوسط قیمت هرمترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در آذرماه ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با متوسط قیمت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل با متوسط قیمت ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان، ۶.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آمار آذرماه حاکی است که در منطقه پنج شهر تهران، تعداد یکهزار و ۴۹۶ مبایعه نامه ثبت شده که بیشترین میزان خرید و فروش مسکن در این منطقه از شهر تهران بوده است. در ماه گذشته نیز منطقه پنج پیشتاز معاملات مسکن در ۲۲ منطقه شهری تهران بود. منطقه ۱۹ نیز با ثبت ۷۶ معامله، کمترین معاملات را در آذرماه به خود اختصاص داده است.

در منطقه یک شهر تهران هر مترمربع واحد آپارتمانی ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان معامله شد که بیشترین میزان قیمت معاملات هر مترمربع واحد مسکونی را به خود اختصاص داد و منطقه ۱۸ شهرداری تهران نیز با میانگین ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان کمترین میزان قیمت در یک مترمربع واحدد آپارتمانی را داشت.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman