معاون شهرداری شیراز اعلام کرد:

تحقق 95 درصدی بودجه شهرداری شیراز

تحقق 95 درصدی بودجه شهرداری شیراز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۷

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اعلام کرد که علیرغم مشکلات اقتصادی، بالغ بر 95 درصد بودجه پیش‌بینی شده هشت ماهه شهرداری محقق شده است، گفت: 1900 میلیارد تومان از بودجه 2000 میلیارد تومانی پیش بینی شده را جذب کرده‌ایم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدهادی هاشمپور با بیان اینکه شهرداری شیراز با 3 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب سالیانه توانسته حدود 103 درصد از بودجه تکلیفی هفت ماهه خود را محقق کند، اضافه کرد: شهرداری شیراز در مقایسه با عملکرد درآمدی کلانشهرهای کشور در شاخص عملکردی بودجه، موفق به کسب رتبه نخست کشور شد و با احتساب شاخص جمعیتی پس از تهران و اصفهان با اختصاص سرانه‌ای بالغ بر 967 هزار تومان به ازاء هر شهروند، رتبه سوم را در میان کلانشهرهای کشور به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به آمار بانک مرکزی در مورد معاملات بازار مسکن بیان کرد: بررسی تحولات بازار مسکن به خوبی نشان می دهد، شهرداری شیراز در تعداد معاملات انجام شده در سال 97 نسبت به سال 96 با کاهش 32 درصدی روبه رو بوده در حالی که با اجرای سیاست های صحیح و به‌هنگام توانسته ایم علیرغم مشکلات اقتصادی از توقف پروژه های عمرانی جلوگیری کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به این که نامناسب بودن وضعیت اقتصادی و درآمدی بر کسی پوشیده نیست افزود: درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساختمانی نیز تحت تاثیر وضعیت اقتصادی قرار گرفته است.

هاشم پور همچنین به تحرکات بازار ساختمان و پروانه های صادر شده از سوی شهرداری شیراز در سال گذشته اشاره و با بیان اینکه این میزان در سال های 96 و 97 با کاهش 20 درصدی مواجه شده بود، گفت: در دوره جدید، مدیریت شهری شیراز علاوه بر تکمیل بخشی از پروژه‌های باقیمانده، اجرایی کردن 102 پروژه در حوزه‌های مختلف در دستور کار است.

او رقم پرداخت ماهانه حقوق و مزایای پرسنل شهرداری شیراز اعم از کارمندان قراردادی، پیمانی، قرارداد موقت، حکمی، بخش خصوصی و همچنین کارگران حکمی- قراردادی و حجمی پسماند را حدود 70 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: مقایسه پرداخت میانگین حقوق7032 نفر از شهریور 97 تا شهریور 98 به خوبی روند افزایشی 43 درصدی پرداخت ها را مشخص می کند.

هاشم پور همچنین با بیان اینکه از سال 96 تا 98 بیش از 62 درصد افزایش حقوق لحاظ گردیده گفت: این موضوع به این معناست که وضعیت کنونی شهرداری شیراز از نظر پرداخت پرسنلی بسیار مطلوب و قابل قبول است.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مدیریت هزینه ها، یکی از مهم ترین راه حل های گذر از بحران ها و چالش های مالی را کنترل، بهینه سازی و مهار هزینه های اضافه و غیر ضروری دانست و افزود: با مدیریت هزینه و با رویکرد تغییر مبنا در پرداخت هزینه های جاری و عمرانی براساس اولویت های پروژه محور، اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

هاشمپور افزود: شهرداری شیراز تا پایان آبان ماه 98 رقمی بالغ بر 770 میلیارد تومان را برای پرداخت بدهی و مطالبات به پیمانکاران اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 600میلیارد تومان اوراق بستانکاری صادر شده افزود: در راستای تدوین سیاست های مشارکت با بخش خصوصی و ترغیب فعالان صنعت ساختمان مقرر شد طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز به مودیان، خریداران نقدی واحدها و پروژه های حاصل از انتشار و فروش اوراق مشارکت و سایر املاک شهرداری، پیمانکاران و صاحبان املاک مورد مسیری، کارت اوراق بستانکاری تخصیص یابد، از این رو تاکنون بیش از 585 میلیارد تومان از این اوراق در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته و کمتر از 198 میلیارد تومان از اوراق بستانکاری باقی مانده است.

هاشمپور همچنین از پرداخت 116 میلیارد تومان بابت یارانه حمل و نقل ریلی از سال 96 تاکنون خبر داد و گفت: از مبلغ 63 میلیارد تومانی بهای بلیت در شش ماهه نخست سال 98، تنها حدود 8میلیارد توسط شهروندان پرداخت و 900 میلیون تومان از طریق یارانه پرداختی دولت و بیش از 55 میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز تامین شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز یارانه پسماند را 730 و یارانه فضای سبز را 375 میلیارد تومان و سهم یارانه پرداختی اتوبوسرانی در شش ماه نخست امسال را بیش از 48 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که مجموع یارانه های پرداختی شش ماه نخست امسال به اتوبوس و مترو بیش از 100میلیارد تومان بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه امسال یکی از دشوارترین سال‌ها در ادوار صد ساله شهرداری شیراز از لحاظ وضعیت اقتصادی محسوب می‌شود، تاکید کرد: علیرغم تمام مشکلات اقتصادی موجود و مشهود، با اهتمام مدیریت شهری هیچ پروژه عمرانی در این کلانشهر متوقف یا تعطیل نشده است.

هاشمپور همچنین از استقرار سامانه جامع املاک و مستغلات شهرداری شیراز بر اساس نقشه های جی. آی. اس به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای شهر اشاره و اضافه کرد: در راستای شفاف سازی و صیانت از املاک و دارایی های شهرداری شیراز برای اولین بار در کشور این سیستم در شهرداری شیراز راه اندازی شده و تمام موارد مربوط به خرید و فروش، تهاتر، معوض املاک و مستغلات شهرداری شیراز در آن قابل دسترسی است.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: سامانه جامع املاک و مستغلات شهرداری شیراز یکی از اصلی ترین زیر سیستم های یکپارچه شهرسازی است که برای نخستین بار در کشور بالغ بر 2000سند با مالکیت شهرداری شیراز و 700 پرونده آرشیو الکترونیکی را در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

ایسنا

برچسب ها:

شهرداری ،شیراز ،شهرسازی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman