استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

ایجاد اشتغال به واسطه رونق بخش مسکن

ایجاد اشتغال به واسطه رونق بخش مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۷

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد اشتغال در طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، گفت: از ناحیه این طرح در فصل تابستان ۵ درصد کاهش بیکاری در استان داشتیم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصادق معتمدیان، در آیین بهره برداری از دو هزار واحد مسکن روستایی اظهار کرد: در کمتر از ده ماه علی رغم تمام مشکلات این مسکن‌ها احداث شد.

وی افزود: سفر اسفند ماه سال گذشته دکتر نوبخت به خراسان جنوبی منجر به تهیه سند توسعه میان مدت در استان شد که بتوانیم براساس آن در حوزه‌های زیرساختی و جبران عقب افتادگی‌های تاریخی استان ایفای نقش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ابتدا با توجه به شرایط و تحریم‌های ظالمانه در افکار عمومی و حتی نخبگان و مسئولان اجرا غیرممکن به نظر می‌رسید، اما این برنامه عالمانه که مسیر توسعه استان را هموار کرده با حمایت چند ماهه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شد.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از مطالبات و خواسته‌های دیرینه مردم شرق کشور راه‌آهن بود که در ۱۵ مهرماه عملیات اجرایی آن آغاز شد، تصریح کرد: در کمتر از سه ماه دو مصوبه دولت برای بهره برداری از فاینانس داخلی و خارجی به تصویب رسید و شاهد اجرای عملیات راه‌آهن در استان هستیم.

وی بیان کرد: در بحث راه‌ها که یکی از زیرساخت‌های اصلی است، منابع خوبی را جذب کردیم و تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات داشته و بیش از ۵۰ درصد از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم از محل اعتبارات سفر نوبخت در قالب ۱۶ پروژه عمرانی راه انجام شده است، تصریح کرد: تحولی نیز در حوزه حمل و نقل رخ داده و احداث ۲۹ پارک و تفرجگاه نیز از دیگر مصوبات سفر قبلی دکتر نوبخت است که تا چند ماه آینده در ۲۹ شهر افتتاح خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به افتتاح فاز اول مساکن روستایی، اظهار کرد: تلاش داریم با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات بخش قابل توجهی از آن به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در این طرح، ادامه داد: از ناحیه این طرح در فصل تابستان ۵ درصد کاهش بیکاری در استان داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ۱۱ شهرستان استان احداث واحدهای مسکونی روستایی را داریم که آثار و برکات آن نصیب مردم شده و باعث تثبیت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس مردم شده است.

معتمدیان با اشاره به طرح مدیریت مهاجرت معکوس به روستاها، بیان کرد: در راستای تثبیت جمعیت در روستاها شرایطی را فراهم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها و مزیت‌های استان به ویژه مزیت مرز، افزود: در سال جاری ۵۰ درصد از واردات دام مولد در سطح کشور از استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعطای وام‌های قرض الحسنه در قالب طرح مشترک با بنیاد برکت، تصریح کرد: برای اشتغال مردم روستا پیشنهاد داریم با مشارکت کمیته امداد و قرارگاه سازندگی بسیج نیروگاه‌های خورشیدی در واحدهای مسکونی ایجاد شود.

معتمدیان با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در استان، یادآور شد: این امر منبع درآمدی خوبی برای روستاییان خواهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،ساخت ،اشتغال 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman