معاون وزیر راه و شهرسازی:

از تجربه بم مهندسی کشور تجربه آموخت

از تجربه بم مهندسی کشور تجربه آموخت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید برآنکه روی گسل‌ها نباید ساخت و ساز انجام شود و اگر ساخت و سازی انجام می‌شود باید اجرای دقیق ضوابط مهندسی در آن باشد، گفت: بم فرو ریخت اما مهندسی کشور به خود آمد و امیدواریم دیگر حادثه‌ای همانند بم برای ما پیش نیاید.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد شکرچی‌زاده در مراسم شانزدهمین سالگرد زلزله بم گفت: بم یک سرمایه ارزشمند جهانی است و ریشه در تاریخ این سرزمین دارد و مکانی است که حضور در آن توفیق می‌خواهد.

وی با بیان اینکه ارزش بم به سیمای آن است که سیمای آن ارگ بم و نخلستان‌های این شهر بوده و باید این سرمایه را حفظ کنیم ادامه داد: پس از زلزله بم، با رویکرد مهندسی و اراده مصمم مردم، بمی مستحکم ساخته شد و دیگر باید از این پس بم معادل سرزندگی باشد نه معادل غم.

معاون راه و شهرسازی با اشاره به تدوین طرح جامع و تفضیلی شهر بم تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر بم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا ضمن تامین زمین برای جمعیت جوانان این منطقه، نخلستان‌های آن را نیز حفظ خواهیم کرد و به عبارت دیگر سکونت به معنای درست در شهر در این طرح مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید برآنکه زلزله بم، مهندسی کشور را تکان داد، اظهار کرد: بعد از زلزله بم آئین‌نامه‌های ساختمان‌سازی در کشور بازنگری شد و می توان این ادعا را داشت که از تجربه بم مهندسی کشور تجربه آموخت.

رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با تاکید برآنکه روی گسل‌ها نباید ساخت و ساز انجام شود و اگر ساخت و سازی انجام می‌شود باید اجرای دقیق ضوابط مهندسی در آن باشد، گفت: بم فرو ریخت اما مهندسی کشور به خود آمد و امیدواریم دیگر حادثه‌ای همانند بم برای ما پیش نیاید.

ایسنا

برچسب ها:

بم ،مهندسی ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman