مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی

مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از مقاوم سازی بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد صنعتی منفرد، گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، گامی موثر در راستای پیشگیری از بروز بحران ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است.

وی اظهار کرد: رعایت استاندارد در فرآیندهای ساخت و ساز بدون شک نقش مهم و موثری در افزایش تاب‌آوری ساختمان‌ها و ایمنی شهروندان خواهد داشت، بر همین اساس استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی نقش بی‌بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب‌آوری ساختمان‌ها داشته و امری ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۸ هزار و ۵۳۶ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه با توجه به آنالیزهای انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده است، اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریباً ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها راشامل می‌شود.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman