معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اجرای ۱۲ طرح بازآفرینی در استان بوشهر

اجرای ۱۲ طرح بازآفرینی در استان بوشهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۷ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۵

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱۲ طرح بازآفرینی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر در دست اجراست.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی عبوری در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود پس از پایان یافتن این پروژه‌ها، طرح‌های جدیدی با هماهنگی استان آغاز شود.



وی بیان کرد: حاشیه‌نشینی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت است و امروز از مهم‌ترین مأموریت شرکت بازآفرینی شهری ایران به شمار می‌رود و تلاش می‌شود طرح‌های شرکت بازآفرینی شهری با شتاب بیشتری دنبال شود.

احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده از تعهدات این شرکت در سال جاری است و در این مرحله حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی‌شده است.

عبوری افزود: بر اساس برنامه تعیین‌شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن در وزارت راه و شهرسازی در خصوص اشتغال ایجادشده در تولید مسکن متوسط ۱۰۰ متر ناخالص در هر واحد مسکونی ۱.۷ نفر اشتغال به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده برای افراد ۱۰۰ درصد رایگان است بیان کرد: در راستای بازسازی بافت‌های ناکارآمد بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه از سوی دولت و در بعضی از شهرها خلاقیتی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها انجام‌شده که ۵۰ درصد مابقی را نیز تخفیف می‌دهند.

عبوری اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد دوران مشارکت و ۵۰ میلیون تومان با ۱۸ درصد از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

در کشور ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در کشور ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۷ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین کشور شناسایی شدند.

ساماندهی ۲ هزار و ۷۰۰ محله ناکارآمد

عبوری از ساماندهی ۲ هزار و ۷۰۰ محله ناکارآمد خبر داد و اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه موظف هستیم در مدت ۱۰ سال ۲ هزار و ۷۰۰ محله ناکارآمد را با حمایت دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران ساماندهی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: ساماندهی حاشیه‌نشینی، اولویت نخست این شرکت است و تلاش می‌شود با کمک کارشناسان و مدیران، برنامه‌های مدون این شرکت به سرانجام برسد.

مهر

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman