صنعت سیمان کشور با رکود مواجه است

صنعت سیمان کشور با رکود مواجه است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۵

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت سیمان در کشور تقریبا با نیمی از ظرفیت اسمی فعال است که مهمترین دلیل این امر به رکود در ساختمان سازی باز می‌گردد.
به گزارش اخبار ساختمان، حجت الله میرزایی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک شرکت ها و سازمان های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: عمده مشکل واحدهای اقتصادی به مساله تحریم مرتبط نیست و حتی تحریم ها برای بخشی از واحدهای اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشتر مشکلات واحدهای اقتصادی به مسائلی مانند لزوم پرداخت تسهیلات، معافیت های بانکی و تامین خوراک برای پتروشیمی ها مرتبط است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برخی از این واحدهای صنعتی و اقتصادی الزامات زیست محیطی دارند که باید به آن عمل کنند.

میرزایی یادآور شد: بخشی از مطالبات این شرکت ها از طریق استان و ستاد رفع موانع تولید قابل حل است بخشی دیگر نیز باید در نشست های سه گانه ما با روسای بانک ها و سهامداران در مرکز پیگیری شود.

وی در بخشی دیگر درخصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان یادآور شد: برای همسان سازی مستمری بازنشستگان در سال ۹۸ مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: صندوق های بازنشستگی به خصوص صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح باید به تدریج مستمری بازنشستگانی که حقوق کمتری دارند را در یک دوره زمانی تعیین شده به میزان حقوق کارکنان شاغل برسانند.

ایرنا

برچسب ها:

صنعت ،سیمان ،رکود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman