رئیس انجمن علمی بین‌المللی بتن ACI مطرح کرد:

مقاومت بتن ایران باید به ۵۰ مگاپاسکال برسد

مقاومت بتن ایران باید به ۵۰ مگاپاسکال برسد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۷ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

رئیس انجمن علمی بین‌المللی بتن ACI شاخه بتن از ورود بیش از ۷.۵ میلیارد متر مکعب به سد‌های کرخه، دز و کارون خبر داد و گفت: نقش سد‌ها در مهار سیلاب‌های کشور بسیار مهم و با اهمیت است.
به گزارش اخبار ساختمان، جواد برنجیان رئیس انجمن علمی بین‌المللی بتن ACI شاخه بتن در مراسم کنفرانس ملی بتن و زلزله با بیان اینکه افزایش کیفیت بتن در کشور یک اصل بسیار مهم است، گفت: رشد اقتصادی کشور، نجات جان انسان‌ها از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که با افزایش کیفیت بتن در کشور می‌توانیم به آن دست یابیم.

رئیس انجمن علمی بین‌المللی بتن افزود: سالیانه زلزله‌های بسیار زیادی در کشور رخ می‌دهد که باید تلاش کنیم هر ساله با افزایش مقاومت بتن در کشور آن‌ها را ارتقاء دهیم.

او توضیح داد: چشم‌انداز بتن که در سال ۱۴۰۴ باید به آن دست یابیم همه موظف هستیم تا برای ارتقای کیفیت بتن تلاش کنیم تا در این سال بتوانیم مقاومت بتن ایران را به ۵۰ مگاپاسکال برسانیم.

بی توجهی به هشدار‌ها زمینه‌ساز وارد شدن خسارت‌های میلیاردی به شهر‌ها شد

در ادامه این مراسم علیرضا سعیدی معاون فنی و پژوهشی شرکت توسعه منابع آب با اشاره به نقش سازنده بتن در مهار سیلاب‌ها گفت: در ایران ۳ استان سیل خیز وجود دارد که امسال شاهد جاری شدن سیل بزرگی در ۲ استان از جمله خوزستان و فارس بودیم.

او با بیان اینکه ساخت سد‌ها در مهار سیلاب‌ها بسیار مهم و با اهمیت است گفت: در امسال ۲ سیل بزرگ در استان‌های خوزستان و فارس رخ داد و ما شاهد ورود ۲.۵ میلیارد متر مکعب در کارون، ۲.۳ میلیارد متر کعب در دز، ۲.۷ میلیارد متر مکعب در کرخه بودیم.

معاون فنی و پژوهشی شرکت توسعه منابع آب یادآور شد: پیش از جاری شدن این سیل در استان‌های خوزستان و فارس ما در اسفند سال ۹۷ به تمامی بخش‌های شرکت توسعه منابع آب هشدار داده بودیم.

سعیدی گفت: با توجه به روند جوی شرایط بحرانی در برخی از حوضچه‌های آبخیز آورده آبی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

او اظهار کرد: متأسفانه به دلیل توجه نکردن به هشدار‌ها ما شاهد جاری شدن سیلاب‌های بسیار بزرگی در این استان‌ها بودیم و خسارت‌های بسیار زیادی به این مناطق وارد شد.

گفتنی است: دومین کنفرانس ملی بتن و زلزله در راستای استفاده هر چه بیشتر مسئولان از بتن و افزایش نظارت بر استاندارد‌های بتن توسط تکنسین‌ها و متخصصان برگزار شده و با توجه به آن که عمر ساختمان‌ها و یا پروژه‌های عمرانی با استفاده از بتن افزایش می‌یابد امیدواریم با برگزاری این کنفرانس بتوانیم به این هدف مهم دست یابیم.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

بتن ،مقاومت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman