معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان مطرح کرد:

ضرورت توجه بیشتر به نمای ساختمان ها

ضرورت توجه بیشتر به نمای ساختمان ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۸ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان بابیان اینکه بناهای رومی هیچ سنخیتی با فرهنگ و فضای همدان ندارد، گفت: بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از شهر همدان برچیده می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، امیر فتحیان نسب با بیان اینکه بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از سطح شهر همدان برچیده می‌شود، گفت: استفاده از بناها و نماهای رومی هیچ سنخیتی با فرهنگ و فضای همدان ندارد.

وی به تشریح وضعیت نماهای ساختمان در شهر همدان پرداخت و گفت: استفاده از آجر به شکل‌های مختلف در نما را گسترش داده‌ایم چراکه نمای آجری جزو نماهای سنتی مرسوم در کشور ما است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان تاکید کرد: هر ساختمانی که در معابر ساخته می‌شود باید طرح آن در کمیته سیما و منظر بررسی شود تا مطابقت آن با ضوابط ایرانی اسلامی کنترل شود.

فتحیان به عدم ارائه ضابطه درستی از نما در شهر و کشور به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: تصویب ضوابط نما از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای حل این مشکل است.

وی عنوان کرد: این کار آغاز شده و معبر به معبر پیش می‌رویم و برای آنها ضوابط تعیین می‌کنیم تا بر اساس آن طی چندسال آینده دیگر شاهد نماهای غیر ایرانی و غیراسلامی در شهر نباشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان به لزوم توجه بیشتر مهندسان به مقوله نما در طراحی ساختمان اشاره کرد و گفت: استفاده کامل از سنگ در نما خیلی مناسب نیست و سعی کرده‌ایم نماها را بر اساس استفاده از سنگ در تلفیق با مصالح دیگر طراحی کنیم.

مهر

برچسب ها:

نما ،ساختمان ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman