بهره برداری از 85درصد ناحیه شهری مهرگان

بهره برداری از 85درصد ناحیه شهری مهرگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

۸۵ درصد از ظرفیت ۲۷ هزار واحد مسکن مهر ناحیه شهری مهرگان قزوین تاکنون تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مبارک‌قدم در کارگروه ویژه شورای تامین مسکن استان قزوین اظهار داشت: با احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی، سکونت ۹۰ هزار جمعیت برای ناحیه شهری مهرگان در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر در واحدهای خود ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ قطعه زمین مالکانه که هنوز ساخت و سازی در آن صورت نگرفته، تصریح کرد: با انجام ساخت و ساز در این قطعه از اراضی، پیش‌بینی می‌شود جمعیت مهرگان در آینده به ۱۲۰ هزار نفر نیز برسد.

مبارک‌قدم با بیان اینکه در حال حاضر ناحیه شهری مهرگان در حوزه زیرساخت‌ها از جمله خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکلاتی روبرو است، افزود: این بخش از حوزه مسکن برخلاف سایر مناطق کشور از جمله هشتگرد فاقد اعتبارات و ردیف‌های ملی بوده و امکانات موجود نیز پاسخگوی نیازهای کنونی نیست.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی سکونت ۱۲۰ هزار نفری در این ناحیه شهری، با تخصیص ۲۵۰ هکتار برای توسعه این شهرک در نظر گرفته شده که برای انجام این کار که در آینده ما را با جمعیتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر روبرو خواهد ساخت، نیازمند اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های مدون هستیم.

آب و فاضلاب مهرگان به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است

داراب بیرانوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: برای احداث و تکمیل تصفیه خانه و مخازن مورد نیاز آب ناحیه شهری مهرگان به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۲۳ هزار واحد مسکونی در مهرگان، تاکید کرد: این در حالی است که سال گذشته ۱۳ تا ۱۴ هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده بود که این مساله بیانگر رشد جمعیت این بخش در آینده نزدیک خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر سالانه از چهار تا ۷ میلیارد تومان برای آبرسانی و کارهای روزمره این ناحیه شهری از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تخصیص داده می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مهر ،مهرگان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman