دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل توضیح داد:

علت گرانی لوله و پروفیل در بازار چیست؟

علت گرانی لوله و پروفیل در بازار چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۳

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل گفت: کارخانه‌های فولادی با تامین نکردن مواد اولیه تولیدکنندگان ورق فولادی بازار را تحت تاثیر قرار داده و موجب گرانی پروفیل شدند.
به گزارش اخبار ساختمان، امیرحسین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، درباره افزایش قیمت پروفیل اظهار کرد: تولیدکنندگان لوله و پروفیل با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و تولیدکنندگان ورق فولادی نمی‌توانند ورق مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل افزود: در کشور سه کارخانه تولید کننده ورق فولادی وجود دارد که از این تعداد دو کارخانه برای تولید ورق نیازمند تامین اسلب از سوی کارخانه‌های فولاد هستند اما به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تولید یکی از این کارخانه‌ها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های تولید کننده اسلب نیاز کارخانه‌های تولید ورق را تامین نمی‌کنند، گفت: این کارخانه‌ها اعلام کردند یا اسلب تولید خود را صادر و یا فقط در استان خود عرضه می‌کنند.

کاوه، تامین فوری و سریع اسلب موردنیاز تولیدکنندگان ورق فولادی را به عنوان درخواست تولیدکنندگان پروفیل اعلام کرد و گفت: تحقق این درخواست ضمن ایجاد رقابت باعث کاهش قیمت هم می شود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل تاکید کرد: در کشور ۹ میلیون تن شمش و بلیت تولید می‌شود، بنابراین چرا کارخانه‌های داخلی باید در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه باشند؟

وی با انتقاد از معاون معدنی وزیر صمت گفت: معاون وزیر صمت به جای دخالت در وظایف بانک مرکزی بهتر است در تامین زنجیره فولاد که وظیفه و تخصص اوست، دخالت کند.

کاوه با بیان اینکه این موضوع صددرصد بر قیمت تاثیر گذاشته است، افزود: زمانی که کارخانه‌های فولادی به تولیدکنندگان ورق مواد اولیه ندهند، کاهش تولید و تعطیلی آن‌ها را موجب می شوند و به تبع این امر قیمت افزایش یافته و ضریب اشتغال در این صنایع کاهش می یابد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل با بیان اینکه حدود یک ماه گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت ورق و پروفیل افزایش یافته است، گفت: افزایش قیمت موجب کاهش فروش و کاهش سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی می‌شود و این موضوع قطعا روی تولید تاثیر می‌گذارد.

میزان

برچسب ها:

فولاد ،پروفیل ،لوله ،قیمت 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman