معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

چرخه تولید سیمان از کار نمی افتد

چرخه تولید سیمان از کار نمی افتد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۴۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۲

تامین سوخت کارخانه‌های سیمان استان کرمانشاه در فصل سرما به دلیل استفاده از نفت کوره و بدهی این کارخانه‌ها به شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی با مشکل روبه رو شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، با شروع فصل سرما شرکت گاز استان کرمانشاه به منظور تامین بهتر فشار گاز برای مصارف خانگی گاز دهی به کارخانه ها را محدود می‌کند.

کارخانه های سیمان استان با توجه به میزان مصرف بالا از گاز در اولویت قطعی گاز قرار دارند از این رو این واحدها در زمستان به جای گاز طبیعی از نفت کوره استفاده می کنند.

با این حال بدهی کارخانه های سیمان غرب و سیمان سامان در استان کرمانشاه به شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی کار سوخت رسانی به آنان را با مشکل روبه رو کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که یکشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کارخانه های سیمان تاکنون بدهی سنگینی به شرکت توزیع فرآورده های نفتی دارند که باید آن را تسویه کنند.

«فریدون یاسمی» عنوان کرد: به منظور تامین سوخت کارخانه های سیمان می توانیم میزان سوخت نفت کوره مورد نیاز آنها را هر سه روز یا هر پنج روز یکبار تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه ها باید هزینه دریافت نفت کوره را پرداخت کنند، گفت: به منظور کمک به روند تولید می توانیم برای مدت یک ماه به کارخانه ها فرصت دهیم تا بدهی خود را تسویه کنند اما بیشتر از این زمان امکان پذیر نیست.

مدیران کارخانه های سیمان سامان و سیمان غرب نیز در این نشست نسبت به میزان مبلغ بدهی اعتراض کردند و خواهان بررسی مجدد آن شدند.

«شهریار گراوندی» مدیرعامل شرکت سیمان غرب خواهان پرداخت تسهیلات ویژه برای تامین سوخت کارخانه های سیمان شد و گفت: زمانی که گاز کارخانه قطع می شود حجم مصرفی نفت کوره برای گرم کردن تجهیزات بیشتر می شود در نتیجه هزینه های ما افزایش پیدا می کند.

چرخه تولید سیمان از کار نمی افتد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست بر تامین سوخت مورد نیاز کارخانه ها تاکید کرد و گفت: به هر کدام از این واحدهای تولیدی یک میلیون لیتر سوخت نفت کوره با قیمت لیتری ۳۰۰ تومان داده شود.

هدایت حاتمی افزود: شرکت توزیع فرآورده های نفتی موظف است که پیش از اتمام یک میلیون لیتر اختصاص یافته، زمینه را برای خرید دوباره کارخانه ها فراهم کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم چرخه تولید سیمان از کار بیافتد، گفت: شرکت توزیع فرآورده های نفتی با کارخانه های سیمان همکاری داشته باشد و هزینه سوخت آنان را سالانه تسویه کند.

۱۴۸ واحد صنعتی کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار است

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در رابطه با وضعیت گاز رسانی به واحدهای صنعتی، گفت: از مجموع ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی متقاضی گازرسانی استان کرمانشاه، براساس مصوبه شورای اقتصاد تاکنون ۱۴۸ واحد گازدار و تعداد ۲۷۸ واحد صنعتی و تولیدی در مرحله طراحی، پیمان سپاری و اجرا قرار دارند.

«سیروس شهبازی» اظهار داشت: در سال های ۹۶ و ۹۷ در کل به تعداد ۲۱۵ واحد صنعتی و تولیدی گازرسانی انجام شده که مجموع حجم گاز جایگزین این واحدها بیش از ۹۷ هزار متر مکعب است.

وی عنوان کرد: در صورت همکاری سازمان های مرتبط نسبت به صدور مجوزهای لازم برای عملیات اجرایی در راستای گازرسانی به این واحدهای صنعتی نهایت استفاده در راستای توزیع گازرسانی به صنایع در استان صورت خواهد گرفت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۵۷۰ هزار مشترک در بخش های صنعتی، تجاری، خانگی و عمومی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

ایرنا

برچسب ها:

سیمان ،تولید ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman