مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

مطالبات کارگران قانونی پیگیری می‌شود

مطالبات کارگران قانونی پیگیری می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۷ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۲

برخی منابع کارگری در استان چهار محال بختیاری از اعتراض روز گذشته کارگران سیمان شهرکرد برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.
نگرانی کارگران سیمان شهرکرد از کاهش مزایای مزدی/ مدیرکل کار: مطالبات کارگران قانونی پیگیری می‌شود
نگرانی کارگران سیمان شهرکرد از کاهش مزایای مزدی/ مدیرکل کار: مطالبات کارگران قانونی پیگیری می‌شود



به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (شنبه ۳۰ آذر ماه) شماری از کارگران سیمان شهرکرد در انتقاد به کاهش مزایای مزدی و رفاهی دست به اعتراض صنفی زدند.

منابع کارگری در این استان گفتند: ما انتظار داریم که برای مشکلات سیمان شهرکرد به صورت ریشه‌ای چاره اندیشیده شود. انتقاد کارگران این کارخانه به کاهش مزایای مزدی و رفاهی همانند اضافه‌کاری و برخی مزایای انگیزشی است که قرار است از مدت‌ها پیش عملی شود اما نشده است.

یکی از کارگران با تاکید بر اینکه خواسته کارگران دریافت مطالبات قانونی است، در ادامه افزود: در این واحد تولیدکننده سیمان حدود ۴۰۰ کارگر شاغل هستند که به شرایط سخت کار در این کارخانه انتقاد دارند. به همین دلیل روز گذشته به مدت یک ساعت مقابل کارخانه جمع شدند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان کارخانه برسانند. در عین حال انتقاد کارگران به کاهش مزایای اضافه‌کاری نیز هست که از قرار معلوم کارفرما همه مزایای اضافه‌کاری آنها را علارغم افزایش تولید، پرداخت نمی‌کند.

به گفته وی؛ کارگران سیمان شهرکرد از این وضعیت نگرانند چراکه کاهش دریافتی‌ها زندگی‌شان را با مشکل مواجه کرده است.

حفیظ‌الله فاضلی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری) در ارتباط با تجمع کارگران سیمان شهرکرد گفت: مطالبه کارگران درباره مسائل انگیزشی و پرداخت نشدن مزایای اضافه‌کاری است؛ البته قانون هم اجازه نمی‌دهد کارفرمایی بیشتر از تعهد از کارگر درخواست کار کند و اضافه‌کار را پرداخت نکند.

وی با بیان اینکه پیرو گلایه برخی از کارگران کارخانه سیمان، مقرر شد امروز جلسه‌ای با حضور مدیرعامل کارخانه و نماینده کارگران تشکیل و مطالبات کارگران شنیده شود، تأکید کرد: اگر کارگران اضافه‌کار از کارفرما طلب داشته باشند، قانون این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ایلنا

برچسب ها:

کارخانه سیمان ،شهرکرد 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman