مدیرکل روستایی استانداری قزوین خبر داد:

وجود 354 ساختمان بلا استفاده در قزوین

وجود 354 ساختمان بلا استفاده در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۲

مدیرکل روستایی استانداری قزوین گفت: ۲۰ میلیارد تومان ساختمان دولتی بلا استفاده در روستاهای استان قزوین وجود دارد که می تواند برای خدمت رسانی در اختیار بخشداری و دهیاری ها قرار گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، اکرم نجفی در جلسه بررسی وضعیت ساختمان‌های دولتی بلا استفاده که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: از مجموع ۳۵۴ ساختمان دولتی که مورد استفاده نیست ۱۷۵ ساختمان آموزشی و مدرسه شناسایی شده که امروز از آنها بهره برداری نمی‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر این ساختمان‌ها در گذشته با اهدای زمین توسط روستائیان برای ساخت مدرسه اختصاص یافته و رها شدن آن در شرایط کنونی که در حال مخروبه شدن است به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

نجفی تصریح کرد: اگر مردم ببینند به هر دلیلی مشارکت آنها پس از چند سال بدون استفاده است حتماً نگران می‌شوند و شاید کمک آنها در آینده را دچار چالش کند لذا ما وظیفه داریم این ساختمان‌ها را احیا کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین یادآور شد: بسیاری از این ساختمان‌ها امروز در حال تخریب است و به محل تجمع معتادان، تبدیل شده و می‌تواند زمینه سایر آسیب‌های اجتماعی باشد لذا رسالت ما این است که از بیت المال صیانت کنیم و نگذاریم به راحتی این سرمایه‌ها از بین برود.

نجفی اضافه کرد: اگر این ساختمان‌ها در اختیار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد می‌تواند احیا و نوسازی شده و برای نیازهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد و از بیت المال هم صیانت می‌شود.

وی گفت: امروز دهیاری‌ها به یک مرکز خدمات رسان در روستاها تبدیل شده اند که بسیاری از آنها هیچ مکان مناسبی ندارند و حداقل می‌توان برای استقرار دهیاری‌ها از آن استفاده کرد.

نجفی یادآور شد: برخی از این ساختمان‌ها قابلیت تبدیل شدن به اقامت گاه بوم گردی و سالن ورزشی را دارد و یا گاهی می‌تواند به مرکز اشتغال روستایی و یا کارگاه تولیدی تبدیل شود و از وضعیت کنونی خارج شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: حق استفاده از این ساختمان‌ها می‌تواند برای چند سال در اختیار بخشداری و یا دهیاری باشد و هر زمان لازم بود پس از احیا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

ایلنا

برچسب ها:

ساختمان ،قزوین ،بازسازی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman