روند نزولی قیمت مسکن در اطراف تهران

روند نزولی قیمت مسکن در اطراف تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۲

بعد از جو روانی ایجاد شده در بازار مسکن شهر جدید پردیس در ابتدای سال، هم‌اکنون قیمت‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد افت کرده است. واسطه‌های ملکی علت رشد بی‌ضابطه قیمت‌های پیشنهادی در اوایل سال جاری را غبارآلودگی فضای بازار می‌دانند.
به گزارش اخبار ساختمان، قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در شهرهای اطراف تهران به طور محسوسی کاهش یافته است. اواخر سال گذشته بود که روند رشد لجام‌گسیخته قیمت مسکن در شهرهای اطراف تهران بخصوص پردیس آغاز شد که تا اردیبهشت ماه امسال ادامه پیدا کرد. بعضا در آگهی‌ها قیمت‌ها تا ۷۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر نیز دیده می‌شد؛ در حالی که در تهران می‌شد با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان آپارتمان خریداری کرد و در حال حاضر نیز این امکان وجود دارد. در پردیس هم‌اکنون سطح قیمت برای آپارتمان‌های تحویل آینده از ۲۲۰ میلیون تومان به بالا است. برای واحدهای آماده تحویل نیز نرخ‌ها از ۲۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود. در فاز ۱۱ آپارتمان کلید تحویل ۲۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذداری شده است.

تقریبا از اوایل سال گذشته التهاب بازار ارز، تاثیر خود را به تدریج در بازار مسکن تهران و شهرهای اطراف نشان داد. در تهران قیمت‌ها حدود ۲۰۰ درصد رشد کرد. در پردیس نرخ واحدهای مسکن مهر با رشد حدود ۵۰۰ درصد به یکباره از ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و حتی در مواردی بیشتر رسید. در پرند دو سال قبل سقف قیمت آپارتمان‌ها تا ۷۰ میلیون تومان بود که اوایل امسال به ۸۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان رسید و هم‌اکنون محدوده قیمتی ۹۰ تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است. در هشتگرد نیز دوسال قبل کف قیمت ۳۰ و سقف قیمت ۶۰ میلیون تومان بود اما به یکباره این ارقام ۷۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان شد و در بعضی واحدهای بزرگ متراژ به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسید. حباب قیمتی در پردیس فروکش کرده اما در پرند و هشتگرد قیمت‌ها کاهش چندانی نداشته است.

به تدریج و با واگذاری واحدهای مسکن مهر، جو روانی رشد قیمت‌ها از بین رفت. در شهر پردیس ۸۵ هزار واحد، در پرند ۹۶ هزار و در هشتگرد ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده است. تا کنون در پردیس بیش از ۳۵ هزار واحد، در پرند ۸۰ هزار و در هشتگرد ۱۷ هزار واحد تحویل شده است. البته عمده آپارتمان‌ها در این سه شهر تکمیل شده اما معطل خدمات و زیرساخت‌ها است. از سوی دیگر با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای اطراف تهران انتظار می‌رود قیمت‌ها در محدوده فعلی کنترل شود.

یکی از مشاوران املاک شهر جدید پردیس به ایسنا گفت: واحدهای آماده تحویل در زون‌های تکمیل شده فاز ۱۱ که از سرانه‌های خدماتی نسبتا مناسب‌تری نسبت به دیگر زون‌ها و فازها برخوردار است حدود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و ۴۰ میلیون تومان نیز وام بانکی است. قیمت واحدهای آماده‌ی تحویل نیز از حدود ۲۹۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف قیمت با توجه به موقعیت و امکانات ۳۷۰ میلیون تومان است.

وی درباره علت افت شدید قیمت آپارتمان در پردیس اظهار کرد: جوی که اواخر سال گذشته و اوایل امسال در پردیس ایجاد شده بود به نوعی فضای کاذب بود. بعضا فروشندگان قیمت‌های ۵۰۰ میلیون تومان به بالا تعیین می‌کردند اما خرید و فروشی در این محدوده قیمتی صورت نگرفت. بعد از ایجاد آرامش نسبی در اقتصاد کشور و بخصوص بازار ارز، توهمات قیمت آپارتمان در پردیس نیز از بین رفت و هم‌اکنون می‌توان گفت نرخ‌ها واقعی شده است.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،تهران ،آپارتمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman