وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت نام 260 هزار نفر در طرح مسکن ملی

ثبت نام 260 هزار نفر در طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۲

وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان امسال مرحله دوم ثبت نام این طرح را تکمیل می‌کنیم تا به ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط برسیم که البته بسیاری از ثبت نام کنندگان با وجود اطلاع رسانی‌های بسیار واجد شرایط نیستند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ثبت نام مسکن ملی و اینکه چرا ظرفیت ثبت نام در تهران در کمتر از حدود نیم ساعت پر شده است، اظهار کرد: اصلا اینگونه نبود و ثبت مسکن ملی در تهران حدود چهار ساعت طول کشید و با ثبت نام‌های صورت گرفته تا کنون ۲۴۰ هزار ثبت نام در کشور انجام شده که با احتساب ثبت نام بافت فرسوده که قبلا تشکیل پرونده شد به ۲۶۰ هزار رسیده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کی مرحله دوم ثبت نام در تهران آغاز می‌شود، گفت: هم اکنون در فاز پالایش وضعیت پرونده ثبت نام کنندگان هستیم. چرا که در برخی از شهرها تا ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان فرم «ج» آنها قرمز بوده است و متاسفانه مردم به این نکته توجه نکرده بودند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌های ما در این راستاست که توانمندی مردم برای خرید مسکن کاهش پیدا نکند، ادامه داد: با این شرایط که البته در تهران هم تعداد آنهایی که واجد شرایط نیستند و ثبت نام کرده‌اند کم نیست باید ابتدا پالایش‌های لازم صورت بگیرد اما در هر حال مرحله دوم ثبت نام را تا پایان سال انجام می‌دهیم. چرا که باید به ۴۰۰ هزار ثبت نامی که پیش بینی کرده بودیم برسد و در جاهایی که ظرفیت تکمیل باشد از زمین‌های جدید در جاهایی که پتانسیل داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه بوی بد فرودگاه امام خمینی (ره) به چه علت و است و وزارت راه چه کاری در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: بوی بد فرودگاه امام خمینی (ره) ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد و دستگاه‌های متولی مانند استانداری و سازمان محیط زیست باید آن را بررسی و پیگیری کنند اما وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) و اینکه چرا تا کنون این پروازها راه نیفتاده است، گفت: یکی از مشکلات فرودگاه امام راه نیفتادن پروازهای داخلی و کانکتیو است و تا کنون دو پرواز آزمایشی داخلی در این زمینه انجام شده اما بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در صددیم تا قبل از عید نوروز مقدمات انجام این پروزاها را فراهم کنیم.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه قطعات و تعمیرات مهندسی در حوزه هواپیمایی به صنعت هوانوردی نداریم، اظهار کرد: سه فروند هواپیمای جدید توسط یک شرکت هواپیمایی به زودی به کشور وارد خواهد شد.

ایسنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman