صنعت ساختمان در کرمانشاه فلج شده است

صنعت ساختمان در کرمانشاه فلج شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه از ظرفیت اشتغالزایی ۵۰ هزار نفری این صنعت در کرمانشاه یاد کرد و گفت: متاسفانه صنعت ساختمان اکنون در کرمانشاه فلج شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، کامران حیدری در نشست صنعتگران، معدنکاران و کارفرمایان استان کرمانشاه با رئیس کل دادگستری برگزار شد، از صنعت ساختمان به عنوان پیشران سایر صنایع یاد کرد و افزود: بخش ساختمان می‌تواند محرک ۹۰ درصد صنایع باشد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر حدود ۹۶ درصد دارایی‌های مردم در بخش مسکن و ساختمان است و این دو امر بیانگر وسعت و اهمیت این صنعت است.

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه کشورهای دیگر به خوبی از این صنعت استفاده کرده‌اند، یادآور شد: صنعت ساختمان اقتصاد کشور ترکیه را به این وضعیت رسانده است.

حیدری از مسئولین خواست برای کمک به اقتصاد کشور و استان دست این صنعت را بگیرند و عنوان کرد: قول می‌دهیم اگر صنعت ساختمان رونق بگیرد، بسیار از صنایع وابسته نیز رونق بگیرند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۴۰۰ نفر در زمینه ساخت ساختمان فعال هستند، ادامه داد: امکان اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فراهم است.

به گفته حیدری، کمتر از دو درصد فعالان این عرصه برای کار خود از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و از این رو هیچ بار مالی هم برای دولت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها اکنون صنعت ساختمان در کرمانشاه فلج شده و صدور پروانه‌های ساخت و ساز کاهش جدی داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن توسعه صنعت ساختمان استان کرمانشاه یکی از دلایل اصلی رکود صنعت ساختمان در استان کرمانشاه را مشکلات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست که جلسات آن بسیار کم برگزار می‌شود و مالک و یا نماینده حقوقی وی نیز در جلسات این کمیسیون حضور ندارد.

آمدخبر

برچسب ها:

صنعت ،ساختمان ،رکود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman