روند کاهشی بازار مسکن در پاییز

روند کاهشی بازار مسکن در پاییز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۲۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

در فصل پاییز بازار مسکن روند ثبات و کاهش را گذراند و اندکی از اخبار افزایش قیمت بنزین تأثیر گرفت که به عقیده کارشناسان این اثر روانی بود و تأثیر مستقیمی نداشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، مشاوران املاک با اشاره به دوره‌های گذشته افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر بازار مسکن عنوان می‌کنند، در دوره‌های گذشته بازار مسکن در کوتاه‌مدت به جز اثر روانی، تأثیر مستقیم دیگر از افزایش قیمت بنزین نپذیرفته است. به ویژه آنکه، در مقطع کنونی که بازار مسکن در فاز ثبات و حتی کاهش قیمت اسمی ناشی از فاکتورهای مختلف به سر می‌برد، فرضیه جهش قیمت آن هم در کوتاه‌مدت در بازار مسکن منتفی خواهد بود. در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده منظریه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۷ میلیون و ۶۰۰ تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۳ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده ضرابخانه افزایش قیمتی ثبت نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۶ میلیون و ۳۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۶۶ معامله انجام شده است.

در محدوده علی‌آباد شمالی میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

به صورت طبیعی قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم هم تغییر می‌کند اما اکنون قیمت مسکن و نهاده‌های مورد نیاز مردم بیشتر متأثر از بارهای روانی سوداگری است. تا زمانی که مردم از مسکن به‌عنوان سرمایه خود یاد کنند قیمت‌ها به حد تعادل نزدیک نخواهد شد.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman