مدیرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

۲۷۰هزار فرهنگی متقاضی مسکن

۲۷۰هزار فرهنگی متقاضی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام ۲۷۰ هزار نفر در طرح مسکن فرهنگیان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، «گودرز کریمی‌فر» مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آمار درخواست فرهنگیان برای دریافت مسکن فرهنگیان گفت: تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر متقاضی تامین مسکن هستند. تمام آمار این ۲۷۰ هزار نفر که در سطح کشور متقاضی شده‌اند، طی یک برنامه با همکاری وزارت راه و شهرسازی ارسال شده تا وزارت راه و شهرسازی اطلاعات و آمار این افراد را پیرایش و پالایش کند.

وی اضافه کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی بعد از بررسی اطلاعات وضعیت فاقدین مسکن با واجدین الشرایط را مشخص می‌کنند. به هر حال ما باید بدانیم چه کسانی واجد الشرایط هستند، البته ممکن است واجدالشرایط نبوده و از پیش مسکن خریداری کرده‌اند، بنابراین همه افرادی که مسکن دارند از گردانه خارج می‌شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تا دو هفته دیگر وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ۲۷۰ هزار نفر را بعد پیرایش و پالایش برای ما ارسال می‌کند و ما مجددا در سامانه maskan.medu.ir آن را بارگذاری می‌کنیم. پس از این اقدام، تمام افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند یک پیام با این عبارت که شما فاقد شرایط یا واجد الشرایط هستید دریافت خواهند کرد. اگر شخص فاقد الشرایط باشد به طور کامل از گردانه حذف شده و اگر واجدالشرایط باشد می‌تواند وارد مراحل بعدی شود.

کریمی‌فر افزود:‌ ما با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کرده‌ایم که ۱۷۰ هزار مسکن را برای فرهنگیان بدون مسکن طی سه سال عملیاتی کنیم. برای این کار جامعه هدف را نیز تعریف کرده‌ایم، به این صورت که همه فرهنگیان شاغل، رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشسته بدون استثنا می‌توانند در این پروسه شرکت کنند. مقرر شده که اگر تعداد بیشتر از ۱۷۰ هزار نفر بود؛ زنان سرپرست خانوار، فرهنگیان بیش از ۲۰ سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان هدف قرار بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: طی ۱۵ روز آینده وزارت راه و شهر سازی افرادی که دارای شرایط هستند را به ما اعلام می‌کنند و آن موقع ما وارد گام بعدی می‌شویم. از این ۲۷۰ هزار نفر ۱۶ هزار و ۴۳۰ نفر در گروه زنان سرپرست خانوار، ۶۹ هزار و ۳۷۴ نفر در گروه کارکنان بالای ۲۰ سال سابقه، ۲۷ هزار و ۵۴۸ نفر در گروه زوج فرهنگی و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر در گروه بازنشستگان قرار دارند و همچنین ۱۳۶ هزار و ۷۹۵ نفر سایر فرهنگیان هستند.

کریمی‌فر بیان کرد: به طور کل پیش بینی ما این است که در سراسر کشور ۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن هستند، اما تاکنون ۲۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که به جز ۱۷۰ هزار نفر واجد الشرایط مابقی آنها فاقد شرایط هستند؛ یعنی برخی ممکن است از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده یا به عنوان مثال همسرش دارای مسکن باشد که در این صورت نیز به آنها مسکن فرهنگیان تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ این سوال که فرهنگیان متقاضی مسکن در وهله اول باید چه مقدار پول واریز کنند؟ گفت: این اقدام در واقع گام بعدی طرح مسکن فرهنگیان است که وزارت راه و شهرسازی آن را تعیین می‌کند. قیمت مسکن‌ها در هر منطقه، استان، شهر و کلان شهرها متفاوت بوده حتی نوع وام آنها نیز متفاوت است. در گام‌های بعدی اطلاعات بیشتر به متقاضیان ارائه خواهد شد.

ایلنا

برچسب ها:

مسکن ،فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman