مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

تخریب 586 بنای غیرقانونی در حریم جاده

تخریب 586 بنای غیرقانونی در حریم جاده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۲ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش و همکاری پلیس و دادگستری استان اردبیل 586 بنای غیرقانونی احداث شده در حریم جاده‌ها قلع و قمع شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی رحمتی به مناسبت هفته راهداری اظهار کرد: از آبان ماه احداث و توسعه راه‌های روستایی و فرعی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و ما با اولویت روستاهای 50 خانوار سعی می‌کنیم روکش آسفالت و عملیات بهسازی را انجام دهیم.

وی به اجرای طرح ابرار با تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است دو هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال به مرحله روکش و آسفالت برسند که سهم ما نیز 90 کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: با یک مدیریت جهادی و توان بالا تلاش می‌کنیم تا به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت‌ریزی را در راه‌های روستایی انجام دهیم تا در کنار 90 کیلومتر روکش و آسفالت راه روستایی از محل طرح ابرار و حدود 100 کیلومتر اعتبارات راه روستایی بتوانیم در مجموع 200 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت را انجام دهیم.

احداث راهدارخانه گردشگری در آلوارس

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث راهدارخانه گردشگری در محور آلوارس – سرعین اشاره کرد و گفت: این پروژه در مرحله اجراست که آشیانه ماشین‌آلات در دو هزار و 500 مترمربع احداث و ساختمان اداری راهدارخانه نیز در 200 مترمربع عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: برای این پروژه یک میلیارد و 800 میلیون تومان از محل ملی استانی شده تامین خواهد شد تا با تاکید استاندار اردبیل مبنی بر زمستان بیدار بتوانیم این مسیر گردشگری را در فصل سرد سال باز نگهداریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: احداث پلیس راه گرمی – بیله‌سوار با 95 درصد پیشرفت در مرحله افتتاح است و با نصب انشعابات و محوطه‌سازی این پروژه دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رحمتی بیان کرد: در حوزه فرهنگسازی برای گروه‌های آسیب‌پذیر در مسیر جاده‌ها 237 همایش و دوره آموزشی برگزار و بیش از 9 هزار و 650 کلاه ایمنی رایگان در بین موتورسواران توزیع شده تا کاهش تلفات موتورسواران را در جاده‌های استان شاهد باشیم.

وی گفت: در هفت ماهه امسال با کاهش 8 درصدی تلفات جاده‌ای روبرو بودیم که جایگاه استان اردبیل تا رتبه نهم کشوری نیز ارتقا یافت و سعی می‌کنیم تا به رغم افزایش ترددها در پایان امسال تصادفات را تا 6 درصد کاهش دهیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ترددهای هشت ماهه امسال را در جاده‌های استان با پنج درصد افزایش بیش از 8 میلیون و 400 هزار تردد اعلام و اظهار کرد: 91 درصد این ترددها مربوط به خودروهای سبک و 9 درصد خودروهای سنگین بوده است.

رحمتی به اجرای 73 کیلومتر روکش آسفالت، 165 هزار مترمربع لکه‌گیری، یک هزار مترمربع درزگیری، یک هزار و 255 کیلومتر تجدید خط کشی در جاده‌ها و ... اشاره و تصریح کرد: برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها نسبت به تخریب 586 بنای احداث شده در حریم جاده‌ها اقدام کردیم.

رحمتی گفت: در بحث نگهداری راه‌ها 187 کیلومتر سیستم روشنایی اجرا و 15 کیلومتر نیز در دست اقدام داریم تا تردد هموطنان در مسیرهای مواصلاتی استان به راحتی انجام شود.

وی در مورد اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای زمستان سالجاری اذعان کرد: در کنار ذخیره‌سازی 20 هزار تن شن و نمک 110 اکیپ راهداری با دستگاه‌ها و خودروهای بازسازی شده به همراه 435 نفر راهدار در 12 راهدارخانه به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد تا در سوز و سرمای زمستان هموطنان در جاده‌ها گرفتار نشوند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman