لزوم توجه به بافت فرسوده در قزوین

لزوم توجه به بافت فرسوده در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۳۰

استاندار قزوین گفت: بافت فرسوده از چالش‌های مهمی است که باید به عنوان اولویت مهم در دستور کار شهرداری قزوین قرار بگیرد، در این میان دولت نیز در کنار شهرداری قرار دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که ۲۸ آذر ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: کشور در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد، به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان جمهوری اسلامی شرایط سختی پیش‌روی مدیران است.

وی افزود: البته این شرایط سخت یک فرصت است که با تدبیر و مدیریت درست می‌توان آینده خوبی برای اقتصاد کشور رقم زد، تا الان پول نفت به اقتصاد کمک می‌کرد و هم اکنون نیاز است که منابع دیگری برای درآمد ایجاد کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: ما باید به فکر درآمد پایدار باشیم که تقویت بخش خصوصی و سپردن امور اقتصادی به مردم می‌تواند راهگشا باشد، شرایط پیش رو هرچند سخت است اما این فرصت بی‌بدیلی است که به فکر درآمدهای پایدار از ظرفیت‌های خارج از نفت باشیم.

وی افزود: شهرداری‌ها می‌گویند که درآمد دولتی نداریم اما بدون کمک دولت با چالش‌هایی مواجه می‌شوند، باید درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنیم، در استان قزوین ظرفیت‌های بی‌بدیلی وجود دارد که می‌تواند به شهرداری کمک کند و شهرداری براساس آن ثروت تولید کند.

جمالی‌پور تاکید کرد: نزدیکی به تهران و ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند به شهرداری کمک کند تا با کمک بخش خصوصی از این فرصت مهم استفاده کند، اگر تاکنون قزوین فقط محل گذر بوده است و از ظرفیت‌ها نتوانسته به خوبی استفاده کند لذا باید بتواند از این ظرفیت مهم برای درآمدها و منابع استفاده کند.

وی یادآور شد: شهردار باید تمام ظرفیت‌های شهر را مطالعه کند و همه دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا شهرداری بتواند به موفقیت برسد.

استاندار قزوین اظهار کرد: موضوع بافت فرسوده از چالش‌های مهمی است که باید به عنوان اولویت مهم در دستور کار قرار بگیرد، دولت در طرح بازآفرینی در کنار شهرداری قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا این کار مهم به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در حوزه باغ‌های سنتی نیز باید کارهای مهمی انجام شود، باید بتوانیم در کنار باغ‌ها برای مالکان درآمد ایجاد کنیم، باید شهرداری در حوزه گردشگری درآمد پایدار ایجاد کند و حفظ باغستان را در دستور کار قرار دهد.

جمالی‌پور تاکید کرد: طرح جامع و تفضیلی نیازمند توجه ویژه‌ای است، خیلی از رفتارها در حوزه طرح جامع گاهی دارای تقابل اجتماعی است و براساس منطق نیست که باید درجلسات مشترک به توافق برسیم.

وی خاطرنشان کرد: قزوین به عنوان یک شهر پویا نیازمند بازنگری است، برای جوانانی که امروز نیازمند مسکن هستند باید برنامه‌ای تهیه شود، طرح مدیریت جامع نیاز به بستر دارد تا بسترهای لازم ایجاد نشود مشکلات و خطاها رفع نخواهد شد، گاهی تفویض اختیار مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مسئله جدیدی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: ما معتقد هستیم که برخی از اختیارات دولت به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان باید با شهرداری هماهنگ شود، تفویض اختیارات اتفاق مثبتی برای مردم رقم نزده است.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman