توقف فعالیت دو واحد سیمان در تهران

توقف فعالیت دو واحد سیمان در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از توقف فعالیت کارخانه سیمان تهران و سیمان شمال در شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، سعید محمودی در تشریح این اقدام محیط زیست گفت: در چند روز گذشته انباشت آلاینده ها و شرایط اضطرار آلودگی هوا باعث شد تا کارگروه مواقع اضطرار به ریاست استاندار تهران تصمیماتی را برای جلوگیری از افزایش آلاینده های هوا اتخاذ کند.

وی گفت: برابر یکی از مصوبات این کارگروه کلیه فعالیت های صنعتی و معدنی آلاینده و حتی فعالیت های عمرانی از روز شنبه تا هم اکنون ممنوع اعلام شد.

محمودی با تاکید براینکه این تصمیمات کوتاه مدت بیشتر به منظور حفظ سلامت شهروندان گرفته می شود، اظهار داشت: عصر روز گذشته با حضور ماموران محیط زیست فعالیت واحد سیمان شمال و سیمان تهران به علت استفاده از سوخت مازوت و داشتن آلایندگی متوقف و به مسئولان این دو واحد تذکرات لازم داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با گلایه از اداره گاز استان در خصوص عدم هماهنگی با محیط زیست استان در کاهش و قطع سهمیه گاز واحدهای صنعتی خصوصا واحدهای دارای بار آلایندگی گفت: از شرکت گاز استان انتظار داشتیم که در این مورد آن هم در شرایط اضطرار آلودگی هوا و در وضعیتی که سلامت مردم با تهدید روز افزون مواجه شد، هماهنگی لازم را برای این اقدام با محیط زیست انجام می داد.

محمودی افزود: البته محیط زیست با استفاده از سوخت نفت کوره مخالف است و قطعا این موضوع پیگیری خواهد شد.
وی در پایان همچنین به ادامه پایش های محیط زیست و گشت های شبانه در سطح استان برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و برخورد با واحدهای متخلف اشاره داشت و تصریح کرد: در شرایط کنونی محیط زیست پای سلامت مردم خواهد ایستاد و با متخلفان در هرجا و جایگاهی که باشند برخورد قانونی خواهد شد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman