مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

فرصت مجدد ثبت‌نام مسکن ملی در لرستان

فرصت مجدد ثبت‌نام مسکن ملی در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۶

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: فرصت دوباره برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن در این استان فراهم می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خالقی اظهار داشت: سهم لرستان در طرح اقدام ملی مسکن ۲هزارو ۸۰۰ واحد مسکونی می باشددکه ثبت‌نام فعلا برای یک هزار و ۶۸۲ واحد مسکونی در لرستان انجام شده‌ است.

وی گفت: یک هزار و ۱۱۸ واحد از سهم این استان برای ثبت‌نام باقی مانده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، واجد شرایط ثبت نام در این طرح نباشند.

خالقی بیان کرد: افرادیکه در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده اند، به‌طور خودکار و قانونی از طرح خارج شوند تا امکان ثبت نام برای متقاضیان جامانده دارای شرایط فراهم شود.

وی دلیل مرحله ای شدن ثبت نام را مربوط به تامین زمین دانست و گفت: در مرحله نخست ما توانستیم برای ساخت یک هزار و ۶۸۲ واحد زمین دولتی تامین کنیم و به‌همین دلیل در مراحل بعدی هرگاه زمین مورد نیاز تامین شود، بلافاصله ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این‌که ظرفیت‌ها درساعت اولیه تکمیل شد؛ فقط شامل حال لرستان نیست و برای استان‌های دیگر نیز همین مساله اتفاق افتاده‌است، ما به هیچ‌وجه به سایت‌ دسترسی نداریم و این سایت‌ به صورت متمرکز در تهران مدیریت می‌شود و به‌همین دلیل شبهه‌ای در این میان وجود ندارد.

خالقی اضافه کرد: دولت برای با دهک های پایین تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته و قرار است در این طرح خانه‌هایی در زمین‌های ارازن‌تر ساخته و قراردی ۹۹ ساله به متقاضیان برای بازپرداخت تسهیلات بسته شود و در این طرح دیگر پول زمین از این قشر گرفته نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نیاز به مسکن در استان ۱۰هزار و ۸۰۰ واحد می باشد و در یک هزار و ۷۰۰ واحد ساخته شده در طرح مسکن مهر لرستان متقاضی ندارد که جانمایی اشتباه آپارتمان‌ها درحاشیه شهرها و همچنین ساخت خانه‌هایی در شهرهایی که نیاز به مسکن در آنها وجود نداشته از دلایل نداشتن متقاضی است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman