رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:
میزان مصرف سیمان در کشور دو برابر میزان تولیدات است
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: میزان تولید سیمان در کشور ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است در حالی که مصرف آن به ۱۰۰ هزار تن رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد شکرچی زاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه وجود قیرهای تلقبی در بازار واقعیت دارد، گفت: به دلیل آنکه افزایشی در قیمت قیر رخ داد به دلیل کاهش کیفیت و کاهش هزینههای تمام شده استانداردهای این بخش تغییر کرد و ما شاهد افزایش قیرهای تقلبی در بازار شدیم.
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
تازهترین اخبار ساختمان
هدایت مردم به بازار مسکن با پرداخت وام ساخت
راهنمای خرید انواع سایبان برای حیاط، باغ و مغازه
بهترین پانل پشم سنگ
انتخاب و خرید بوستر پمپ مناسب
وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
اگر اقتصاد مسکن بخوابد، اقتصاد کشور به کما می رود
قیمت انواع دوربین مدار بسته و هزینه های تعمیرات آن در سال 1403
قیمت مسکن تحت تاثیر دلار قرار می گیرد؟
بررسی تحولات بازار مسکن پایتخت براساس آمارهای رسمی
پیمانکاران دستمزدی در مقابل پیمانکاران کلید در دست: تفاوتهای کلیدی
تخفیف قبوض گروه های حمایتی با ثبت نام در سامانه املاک
تکاپوی وزارت علوم برای تامین مسکن دانشگاهیان
لیست شرکت های تولید کننده ورق کامپوزیت
پارکت چوبی: مزایا، معایب، انواع و نکات انتخاب
مهندسان ایرانی توان ساخت مسکن در کشور را دارند
پربازدیدترین اخبار
قیمت انواع دوربین مدار بسته و هزینه های تعمیرات آن در سال 1403
اگر اقتصاد مسکن بخوابد، اقتصاد کشور به کما می رود
وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه سازان برای رفع مشکل مسکن
انتخاب و خرید بوستر پمپ مناسب
بهترین پانل پشم سنگ
راهنمای خرید انواع سایبان برای حیاط، باغ و مغازه
هدایت مردم به بازار مسکن با پرداخت وام ساخت
دولت جهت تحقق شعار سال از اتحادیه املاک حمایت كند
بررسی تحولات بازار مسکن پایتخت براساس آمارهای رسمی
قیمت مسکن تحت تاثیر دلار قرار می گیرد؟
پیمانکاران دستمزدی در مقابل پیمانکاران کلید در دست: تفاوتهای کلیدی
جامعه مشاوران املاک مورد بی مهری قرار گرفته است
تکاپوی وزارت علوم برای تامین مسکن دانشگاهیان
تخفیف قبوض گروه های حمایتی با ثبت نام در سامانه املاک