مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد:

چرا اصفهان از طرح اقدام ملی حذف شد؟

چرا اصفهان از طرح اقدام ملی حذف شد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح اقدام ملی مسکن، اصفهان دارای ظرفیت ۴ نقطه‌ای در شهرهای مجلسی، فولادشهر، بهارستان و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرهای مجاور است.
به گزارش اخبار ساخامان، ثبت نام متقاضیان استفاده از تسهیلات دولت در طرح اقدام ملی مسکن، از ساعت 10 صبح امروز به صورت همزمان در 6 استان کشور آغاز شد و اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان استان‌هایی بوده که در مرحله جدید ثبت نام این طرح حضور دارند.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از 400 هزار مسکنی که قرار است با اجرای این طرح ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد، 70 هزار و 780 واحد سهمیه استان اصفهان بوده که در این میان 41 هزار و 500 واحد در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته می‌شود.

در این میان با گذشت ساعاتی از آغاز زمان ثبت نام شبهاتی پیرامون حذف شهر اصفهان در ثبت نام متقاضیان استفاده از تسهیلات دولت در طرح اقدام ملی مسکن به وجود آمد و متقاضیان اصفهانی موفق به ثبت نام برای شهر اصفهان نبودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: در مرحله نخست 3 نقطه در شهرهای جدید و همچنین مناطق اطراف استان وجود دارد و در داخل شهر اصفهان اقدامی در جهت طرح اقدام ملی مسکن صورت نمی‌گیرد.

علیرضا قاری قرآن ادامه داد: این اتفاق در تمامی استان‌ها به همین ترتیب بوده است و این در حالی است که در این مرحله دارای ظرفیت 4 نقطه‌ای در شهرهای مجلسی، فولادشهر، بهارستان و حدود 6 هزار و 200 واحد در شهرهای مجاور هستیم و از ابتدا نیز قرار بر وجود شهر اصفهان در مراحل ثبت نامی نبوده است.

وی پیرامون آمار واحدهای ثبت نامی در این مرحله تصریح کرد: حدود 24 هزار واحد برای ثبت نام در این مرحله پیش بینی شده است که حدود 10 هزار واحد در فولادشهر، 8 هزار واحد در بهارستان، 600 واحد در مجلسی و مابقی در شهرهای مختلف و مجاور استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره اینکه در بعضی از شهرها امکان ثبت نام وجود دارد، بیان کرد: ممکن است در بعضی از شهرها به دلیل تامین زمین در جهت ساخت امکان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن وجود داشته باشد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman