ادامه بی توجهی ها به برج دوقلوی شهرکرد

ادامه بی توجهی ها به برج دوقلوی شهرکرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

نایب رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در روند توسعه گفت: مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرکرد عملکرد موفقی نداشته است و باید در این خصوص برنامه‌ریزی مدونی داشته باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، طیبه شریفی در دویست و نوزدهمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ با توجه به رکود اقتصادی در بازار ملک، مسکن، ساخت و ساز و بدنبال آن کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری، باید در زمینه جذب سرمایه‌گذاران اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی فراوان در حوزه شهری، تنها راه توسعه شهرها جذب سرمایه و جلب سرمایه‌گذاران است.

شریفی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت مدیریت شهری در شهرکرد موفقیتی در این زمینه حاصل نکرده است و یا در جذب سرمایه‌گذاران ضعیف عمل کرده است.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه پیشنهاد سرمایه‌گذار اخیر متقاضی مشارکت در تکمیل و بهره‌برداری از طرح برج‌ها دوقلو شهرداری شهرکرد، مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نایب رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این در حالی است که در شهرهای دیگر به روش‌های مختلف نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کرد.

وی گفت:‌ تکمیل و بهره‌برداری از طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نتیجه نخواهد رسید.

طرح برج‌های دوقلوی شهرداری شهرکرد هم‌اینک ۳۳ درصد پیشرفت و تکمیل آن حداقل ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

این درحالی است که برآورد اولیه برای اجرای این طرح در سال ۱۳۸۹ یک‌هزار میلیارد ریال بود.

ادامه، تکمیل و بهره‌برداری این طرح از محل اعتبارات داخلی شهرداری شهرکرد امکان‌پذیر نیست.

تنها راه تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از برج‌های دوقلو شهرکرد مشارکت بخش خصوصی و یا فروش آن است.

طرح برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد یکی از طرح‌های نیمه‌تمام حوزه شهری در چهارمحال و بختیاری است.

قرار بود طرح برج تجاری دوقلوی شهرداری شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع و در ۲۶ طبقه احداث شود، که در آن واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی پیش‌بینی شده است.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ‌تشکیل نشست‌های مستمر و ماهانه برای تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و رایزنی در خصوص سایل کلان و زیربنایی شهرکرد با هدف تسریع در روند توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.

پیرو رفع مشکلات صنایع حوضچه‌ای کارگر و نزدیک شدن این مجموعه به مراحل صدور پروانه ساخت و ساز طرح تهیه شده شبکه معابر این محدوده، مصوبه شورای ترافیک چهارمحال و بختیاری برای طرح در کمیسیون ماده ۵ استان و اخذ مصوبه آن کمیسیون صادر شد.

اکبر شاهوردی معاون شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد مدتی قبل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رفع مشکل ۲۰ ساله مالکان زمین‌های صنایع حوضچه‌ای مرکز چهارمحال و بختیاری تا پایان سال‌جاری خبر داد.

پس از تصویب این طرح در کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری شهرداری شهرکرد می‌تواند نسبت به صدور پروانه ساخت با کاربری کارگاهی برای زمین‌های صنایع حوضچه‌ای اقدام کند.

در این صورت مشکل ۲ هزار مالک زمین‌های صنایع حوضچه‌ای شهرکرد پس از ۲۰ سال رفع خواهد شد.

مشکل زمین‌های صنایع حوضچه‌ای شهرکرد به وسعت ۱۱۰ هکتار از ۲۰ سال گذشته تاکنون رفع نشده و این امر مشکلاتی را برای ۲ هزار مالک این زمین‌ها ایجاد کرده است.

با رفع مشکل تفکیک و صدور پروانه ساخت کارگاهی ویژه زمین‌های صنایع حوضچه‌ای شهرکرد زمینه انتقال بسیاری کسب و کارهای کارگاهی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در این بخش فراهم می‌شود.

اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری همچنین با معرفی طیبه شریفی به عنوان نماینده این شورا در شهر دوست‌دار کتاب موافقت کردند.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman